مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: ۳۵ واحد اجرایی ثبت احوال در استان کرمان مشغول فعالیت هستند و ۱۰۰ درصد استان را پوشش می‌دهند.

محمد قاسمی مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: سوم دی‌ماه ۱۲۹۷ نخستین سند هویتی ایران به نام فاطمه ایرانی صادر شد، ۳۵ واحد اجرایی ثبت احوال در استان کرمان مشغول به‌فعالیت هستند و ۱۰۰ درصد استان را پوشش می‌دهیم.

محمد قاسمی افزود: ۷۰ واحد دفاتر پیشخوان خدمات ثبت احوال را ارائه می‌دهند و ماهانه حدود ۴ هزار ولادت و یک هزار و ۴۰۰ واقعه فوت ثبت می‌کنیم و ۳۸ هزار و ۲۰ واقعه ولادت و ۱۲ هزار و ۴۳۷ واقعه فوت در ۱۰ ماهه سال جاری ثبت شده است و ولادت تغییری نداشته و ثبت فوت ۲۱ درصد کاهش داشته است.

قاسمی با اشاره به اینکه تا پایان دی‌ماه سال جاری جمعیت استان کرمان ۳ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۵۹۰ نفر برآورد شده است تصریح کرد: انتخاب نام درکرمان امیرعلی، علی، آراد، حسین و ابوالفضل برای پسران و برای دختران هم فاطمه، زهرا، فاطمه‌زهرا، رستا و زینب است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ۲۵ خدمت مستقیم در ثبت احوال به مردم ارائه می‌شود و ۱۳۹ هزار و ۹۶۴ جلد شناسنامه مکانیزه برای مردم استان کرمان طی سال جاری صادر شده است.

قاسمی ابراز داشت: حق مردم توسط برخی دستگاه‌ها تضییع می‌شود و ۱۹۰ دستگاه اجرایی به ثبت احوال متصل هستند و مردم را برای تاییدیه کارت ملی به ثبت احوال ارجاع داده و تصویر مدارک شناسایی را هم می‌خواهند که این امر خلاف قانون است و بیش از ۶ هزار نفر احراز هویت داشته‌ایم در صورتی که همان شناسنامه یا کارت ملی برای احراز هویت کفایت می‌کند.

او افزود: ۱۱۵ کمیته تغییر نام طی سال جاری در ثبت احوال استان کرمان برگزار شده است که ۲ هزار و ۳۰۰ نام و ۲ هزار و ۵۴۲ نام خانوادگی را تغییر دادیم.

قاسمی با اشاره به اینکه از ۱۰ میلیون نفر که برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده بودند ۸۰ درصد کارت را دریافت کردند، عنوان کرد: ۸۸ هزار و ۱۰۳ مورد ثبت‌نام نیز در استان کرمان طی سال جاری برای کارت ملی داشته‌ایم.

او با اشاره به اجرای طرح سببی و نسبی تصریح کرد: شبکه ارتباطی بین هر فرد با همسر یا همسران و فرزند و فرزندانش را مشخص می‌کنیم که چه کسانی هستند و این برای بسیاری از دستگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: سامانه سهیم در حال حاضر ۹ کاربرد دارد که قرار است تمام خدمات ثبت احوال در این سامانه ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار