مدیر عامل شرکت تسلا دریافت کمک مالی از صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان را تایید کرده است.

ایلان ماسک، تاجر و مدیر عامل شرکت تسلا، با اعلام این که مطمئن است در سال ۲۰۱۸ از صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی حمایت مالی دریافت کرده، گفت: در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۸ با نمایندگان این صندوق در محل کارخانه تسلا در فرمونت کالیفرنیا دیدار کردم.

ایلان ماسک در یک دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو در پرونده‌ای که سهامداران تسلا در رابطه با توئیت‌های او در سال ۲۰۱۸ تشکیل داده بودند، شهادت داد و اعلام کرد که از عربستان سعودی برای تبدیل تسلا به یک شرکت خصوصی حمایت مالی دریافت کرده است.

اسناد قضائی نشان داده اند که این اعتبار حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

ماسک گفت: درباره قیمت خرید صحبتی نکردیم؛ اما نمایندگان عربستان به صراحت اعلام کردند که هر کاری که برای تکمیل خرید لازم باشد را انجام خواهند داد.

ماسک اضافه کرد که صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان بی شک می‌خواست شرکت تسلا را خریداری کند.

ایلان ماسک پس از اظهارات خود در توئیتر در سال ۲۰۱۸ مبنی بر این که در نظر دارد تسلا را به یک شرکت خصوصی با قیمت ۴۲۰ دلار برای هر سهم تبدیل کند، با شکایتی از سوی سرمایه گذاران در سال ۲۰۱۸ مواجه شده است.

او همچنین از خود در برابر اتهامات سرمایه گذاران مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با ارسال توئیت در مورد تسلا دفاع و ادعا کرد که "تامین مالی مطمئن" را به دست آورده است!

توئیت‌های ماسک در آن زمان باعث شد که قیمت سهام تسلا افزایش یابد؛ اما بعداً که مشخص شد این اتفاق رخ خواهد داد، ارزش سهام این شرکت سقوط کرد.

دادگاه تصمیم خواهد گرفت که آیا ماسک به طور مصنوعی قیمت سهام تسلا را با ترویج چشم انداز‌های خرید افزایش داده است یا خیر.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار