مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۱۰ ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر افزایش ۴۵ درصدی داشته است.

محمد شکیبی‌نسب با بیان اینکه این استان دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است، گفت: استان بوشهر با احتساب جزایر و خور‌های دریایی ۹۶۷ کیلومتر با خلیج فارس هم مرز است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالا‌های تجاری در کشور دارد.

او با اشاره به اینکه ۱۱ بندر تجاری در نوار ساحلی استان بوشهر فعال است، تصریح کرد: میزان تخلیه و بارگیری در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۲ میلیون تن ثبت شده که این میزان در ۱۰ ماهه امسال با ۱۷ درصد افزایش به ۴۹ میلیون تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از رشد تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در ۱۰ ماه امسال خبر داد و بیان کرد: از تخلیه و بارگیری ۱۸۱ هزار و ۱۹۲ تی‌ای یو کانتینر در ۱۰ ماه سال گذشته این میزان با رشد شش درصدی به بیش از ۱۹۱ هزار تی‌ای یو کاننیتر رسید.

شکیبی‌نسب رونق تجارت در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: جابه‌جایی مسافر دریایی از طریق بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال به ۲۰۸ هزار و ۸۸۶ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد یافته است.

او به میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه امسال بیش از ۳ میلیون و ۳۱۵ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده و در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر افزایش ۴۵ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در بندر بوشهر به ۴۹ هزار و ۳۷۶ تی‌ای یو کانتینر رسید که این رقم در ۱۰ ماهه سال قبل ۳۴ هزار و ۱۱۴ تی‌ای یو کانتینر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.