فرماندار تایباد گفت: عملیاتی شدن هر چه سریعتر طرح جامع پایانه مرزی دوغارون روابط ایران و افغانستان در بخش‌های صادرات، ترانزیت، واردات و حوزه مسافری را توسعه می بخشد.

مهدی دونده فرماندار تایباد در جلسه شورای ساماندهی مرز دوغارون گفت: اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون یکی از مهمترین طرح‌های ملی کشور به شمار می‌رود که بدون شک آینده خوبی را در حوزه روابط بین دو کشور ایران و افغانستان به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح پایانه مرزی دوغارون لازمه ارتقای تجارت این دو کشور دوست و همسایه است گفت: به سرانجام رسیدن این طرح بزرگ در این نقطه از کشور کمک بزرگی به توسعه روابط ایران و افغانستان در بخش‌های صادرات، ترانزیت، واردات و حوزه مسافری هر دو کشور دارد.

فرماندار تایباد با اشاره به اینکه گذرگاه زمینی دوغارون برای اتباع افغانستانی به عنوان اولین چشم انداز به جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود افزود: باتوجه به اینکه پایانه و گمرک دوغارون یکی از فعال‌ترین کانون‌های اقتصادی شرق کشور است ساخت و ساز و تجهیزات فعال در حین اجرای طرح نباید تداخلی برای ادارات مستقر و فعالیت‌های آن‌ها در این مرز زمینی ایجاد شود.

وی گفت: همه دستگا‌های اجرایی این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود به دنبال اجرای هرچه سریعتر این طرح هستند که امیدواریم در سال جاری مراحل ابتدایی این پروژه در مرز دوغارون آغاز شود.

در این جلسه راهکار‌های تسهیل، رفع موانع و چالش‌های فراروی تبادلات تجاری بین ایران و افغانستان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

پایانه مرزی دوغارون از جمله مبادی مهم هم‌مرز با کشور افغانستان است که عمده کالا‌های بازار استان هرات از مسیر این گذرگاه تأمین می‌شود.

طرح جامع پایانه مرزی دوغارون در جلسه ۲۸ شورای ساماندهی و تقویت مبادی ورودی و خروجی مجاز کشور در تاریخ هشتم خرداد ماه ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار