مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۸۵۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان خبر داد و گفت : در این مدت ۲۹۶ حادثه کار گزارش شده است.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۸۵۰۰ مورد بازرسی از سطح کارگاه‌های مختلف استان صورت گرفته، گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۸۰۰ بازرسی، ۲۰ درصد بیشتر شده است.

به گفته احمدی در این مدت ۳۵۳ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، ۲۸۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر معدن و ۱۲۷۶ مورد بازرسی از کارگاه‌های صنعت ساختمان استان انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۹۶ حادثه ناشی از کار گزارش شده که بازرسان در محل حادثه حاضر و گزارش حادثه را تنظیم کردند، افزود: در زمینه حوادث کار نسبت به سال گذشته که ۲۱۲ مورد حادثه داشتیم، رشد ۲۱ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

احمدی با بیان اینکه برابر ماده ۵۲ قانون کار بازرسان حق دارند در هر موقع به کارگاه‌های مشمول مقررات قانون کار وارد شده و به بازرسی بپردازند، گفت: بازرسان کار به عنوان مشاوران امین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای مقررات قانون کار و آئین نامه‌های مربوطه از قبیل مدت کار، حفاظت و بهداشت و رفاه کارگران تحقیق و بازرسی کنند.

چندی قبل مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از افزایش ۷.۸ درصدی مصدومین حوادث کار کرمانشاه در ۹ ماهه امسال خبر داده بود.

دکتر سلیم خانی تعداد مصدومین حوادث کار استان در ۹ ماهه ابتدای سال را ۵۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۹۹ نفر مرد و یازده نفر زن هستند و این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷.۸ درصد افزایش داشته است.

خانی با بیان اینکه فوتی‌های حوادث کار استان طی این مدت ۲۳ نفر بودند، افزود: خوشبختانه این تعداد نسبت به سال گذشته ۹ نفر کمتر شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.