مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان مصادف شده و باید توازن منطقی بین خرید از سوی مباشر خرید و مصرف کننده ایجاد شود.

احمد زین آبادی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در پنجمین نشست کمیته راهبردی تامین میوه شب عید استان گفت: به هرحال میزان دید و بازدید‌های نوروز برعکس سال‌های گذشته با ماه مبارک رمضان همزمانی پیدا کرده و این موضوع می‌طلبد که با هدف جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها بر اساس میزان مصرف مردم به خرید میوه شب عید اقدام کرد.

وی اضافه کرد: دولت به هیچ عنوان نمی‌خواهد اتحادیه را تحت فشار قرار دهد و یا موجب ضرر و زیان آن‌ها شود، چون اتحادیه تعاون روستایی هم از خانواده دولت محسوب می‌شود و در نهایت بار اتلاف میوه شب عید متحمل دولت خواهد بود.

زین آبادی بر مشارکت بخش خصوصی در توزیع میوه شب عید تاکید کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در توزیع میوه شب عید استفاده از بخش خصوصی است که با دادن برخی امتیازات تشویقی می‌توان آن‌ها را پای کار بیاوریم.

این مسئول در ادامه به ورود میادین میوه و تره بار در خرید میوه شب عید اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بعضی از استان‌های کشور از میادین میوه و تره بار کمک گرفته شده تا در تامین میوه شب عید مداخله کنند که این موضوع هم می‌تواند در استان قزوین اجرایی شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم دیگر بسته بندی جدید در عرضه میوه شب عید است و باید با توجه به قیمت‌ها و قدرت خرید مردم بسته بندی متنوعی نسبت به سال گذشته فراهم شود.

میوه شب عید در استان قزوین با کیفیت و قیمت مناسب خریداری شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میوه شب عید در این استان باید با کیفیت و قیمت مناسب خریداری شود که بتواند رضایت مصرف کننده را فراهم سازد.

 محمد حسین عطایی اضافه کرد: میوه‌های شب عید شامل پرتقال و سیب باید متنوع و در ابعاد مناسب خریداری و عرضه شود که مصرف کننده با توجه به نیاز خود و توان خرید بتواند آن را تهیه کند.

عطایی تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه خرید میوه شب عید در کشور توصیه شده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای توزیع میوه شب عید بهره برد که موضوعات آن در آینده نزدیک با تشکیل نشستی مشترک به نتیجه می‌رسد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در دستور کار کمیته راهبردی میوه شب عید، تعیین دقیق مقدار خرید پرتقال و سیب برای استان قزوین است که اعداد آن پس از نتایج نشست با بخش خصوصی قطعی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار