تشکیل کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه در اهواز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تشکیل اولین کارگروه فرهنگ، هنر و رسانه به منظور تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به دبیری این اداره کل خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به منظور تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هفته گذشته نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور به خوزستان سفری داشتند و در خصوص تدوین این سند توضیحاتی را در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می گوید: برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پنج کمیته شامل کمیته‌های فرهنگ، هنر و رسانه، امور دینی، تعلیم و تربیت، اجتماعی، زنان و خانواده و اقتصاد فرهنگ تشکیل شده و هر کدام از این کمیته‌ها باید حداکثر پنج اولویت استان را مرتبط با حوزه فعالیت خود تعیین و به شورای برنامه‌ریزی استان تحویل دهند.

او می گوید: این پنج محور اولویت‌دار باید موضوعاتی مختص استان باشد، در این زمینه از قبل در مکاتبه با دستگاه‌های فرهنگی و مجموعه‌های مختلف در استان مسایل اولویت‌دار استان و شهرها را رصد کردیم که ۱۴ دستگاه فرهنگی مسایل فرهنگی اولویت‌دار استان و ۲۱ شهرستان نیز مسایل فرهنگی اولویت‌دار شهرستان را به ما ارائه دادند.

به گفته او مدت زمان لازم برای اجرای طرح ۲ ماه است که از ۲ دی آغاز شده و تا نیمه اول اسفند ۱۴۰۱ ادامه دارد و فاز اول این طرح در ۱۲ استان کشور انجام شد و در حال حاضر فاز دوم اجرای طرح است که در ۱۹ استان در حال تدوین است.

همچنین عبدالرضا سیفی گفت: بخشی از موارد اعلامی از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان‌ها موارد ملی است. در حالی که ما به دنبال این هستیم که پنج مشکل خاص استان را بررسی کنیم بخشی از موارد هم قابل جمع‌بندی است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار خوزستان یادآور شد: علاوه بر همفکری و گرفتن نظرات دستگاه‌ها باید در این جلسات موارد را حلاجی کنیم و سپس به شورای برنامه‌ریزی اعلام و خروجی آن به عنوان نقشه مهندسی فرهنگی استان مطرح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.