سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : مرز رسمی پرویزخان آمادگی لازم برای صادرات مرغ، تخم مرغ و ماهی از استان کرمانشاه به اقلیم کردستان عراق را دارد

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : کشور ما اکنون توان صادرات و تامین مرغ و تخم مرغ و ماهی را با توجه به حسن همجواری و اشتراکات ذائقه‌ای استان کرمانشاه با مردم سلیمانیه و اقلیم کردستان عراق دارد و این از نظر اقتصادی با توجه به بُعد مسافتی کم استان کرمانشاه با شهر‌های گرمیان و کلار برای اقلیم کردستان عراق مقرون به صرفه و باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل در تامین محصول مورد نیاز آن‌ها خواهد بود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه اقتصادی با اقلیم کردستان عراق وجود دارد و اراده مسئولان جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با اقلیم است.

حیدری ادامه داد: توسعه اقتصادی و روابط تجاری و بازرگانی و تامین مایحتاج مورد نیاز اقلیم از جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی و چین و ترکیه می‌تواند برای اقلیم مقرون به صرفه باشد و باعث کاهش هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

وی گفت: شهرستان قصرشیرین با ۴۰۰ هکتار سطح شیلات توان صادرات روزانه ۵۰ تن ماهی را به اقلیم کردستان عراق دارد و صادرات ماهی از قصرشیرین و پرویزخان به عراق بسیار به صرفه و هیچ هزینه حمل و نقلی ندارد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه افزود: ظرف ۴۵ روز باید این کار به سرانجام برسد و به زودی نیز شاهد حضور هیات سیاسی تجاری از استان سلیمانیه به کرمانشاه هستیم که در جلسه با مقامات عراقی حتما در خصوص صادرات مرغ، تخم مرغ و ماهی مباحث لازم را مطرح خواهیم کرد.

۲۵ اکیپ شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کنگاور گفت: ۲۵ اکیپ شکارچی غیرمجاز طی یک هفته اخیر که از روز‌های برفی سوء استفاده کرده بودند، با هوشیاری محیط‌بانان محافظ محیط زیست کنگاور شناسایی و دستگیر شدند.

مجتبی گداری نژاد با بیان اینکه طی یک هفته اخیر کنگاور با بارش برف و برودت شدید هوا مواجه بوده است، افزود: این شکارچیان در سرما به شکار پرنده‌ها مشغول بودند که در حین ارتکاب جرم شناسایی و برای آنان ۱۲ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفان ۵۷ قطعه لاشه پرنده از نوع کبوتر جنگلی (فاخته) و کبوترچاهی و ۱۵ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

سازش یک هزار و ۱۰۰ فقره پرونده در سرپل ذهاب

رئیس دادگستری سرپل‌ذهاب گفت: یک هزار و ۱۰۰ فقره پرونده طی امسال با تلاش مجموعه شورای حل و اختلاف این شهرستان منجر به صلح و سازش شده است.

محمدحسین حیدری افزود: در مجموع تعداد پرونده‌های ورودی به مجموعه دادگستری شهرستان سرپل ذهاب در سال جاری چهار هزار و ۸۵۰ فقره بوده است.

وی اظهار کرد: در دعاوی کلان از جمله پروند‌های قتل و جرایم خیلی مهم بسیاری از پرونده‌ها با ورود بزرگان و صلح یاران منطقه به صلح و سازش ختم شده است.

رئیس دادگستری سرپل‌ذهاب گفت: سرپل ذهاب در باب صلح و سازش دعاوی جزو شهرستان‌های شاخص استان بوده که با اقدام مناسب شورای حل اختلاف شهرستان ۳۵ درصد از پرونده‌های ورودی شهرستان کاهش داشته است.

پایان کشت قرار دادی گندم آبی در هرسین

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: کشت قرار دادی گندم آبی در هرسین به عنوان نخستین شهر در استان کرمانشاه به پایان رسید.

الیاس پور با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های گندم آبی زیر پوشش کشت قرار دادی قرار گرفته است افزود: کشاورزانی که این قرار داد را منعقد کرده اند از نهاده‌های نیم بها و تخفیف ۵۰ درصدی بیمه بهره مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: این کشت بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی بر اساس الگوی کشت انجام می‌شود و کشاورزان برای فروش محصولات خود مشکلی ندارند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت: ده هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان هرسین به کشت گندم آبی و ۲۲ هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.