تحریم‌های جدید سوئیس علیه روسیه

شورای فدرال سوئیس اعلام کرد که همسو با اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین اعمال می‌کند.

شورای فدرال سوئیس روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه در راستای آخرین اقدامات اتحادیه اروپا علیه این کشور وضع کرد.

به گزارش آناتولی، اتحادیه اروپا در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ اقدامات جدیدی را علیه روسیه به عنوان بخشی از نهمین بسته تحریم‌ها اتخاذ کرد. سوئیس بخشی از اتحادیه اروپا نیست، اما اقتصاد آن از نزدیک با همسایگانش درهم تنیده است.

در پایان فوریه سال گذشته، رئیس جمهور سوئیس، ایگنازیو کاسیس اعلام کرده بود که سوئیس نیز تحریم‌های مالی مشابه از سوی اتحادیه اروپا علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سایر مقامات به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین را اتخاذ می کند.

وزارت امور اقتصادی، آموزش و تحقیقات فدرال سوئیس در چارچوب صلاحیت خود، ضمیمه‌های فرمان مربوطه را اصلاح کرده و از جمله تحریم حدود ۲۰۰ فرد و نهاد دیگر را تصویب کرد.

شورای فدرال سوئیس متشکل از هفت عضو است که هر یک از آنها ریاست یک بخش دولتی را بر عهده دارند و از چهار حزب اصلی مختلف هستند که به آنها "دولت" نیز گفته می شود و مشابه کابینه کشورهای دیگر است.

این تحریم ها شامل ممنوعیت خدمات در تست محصول، تبلیغات، تحقیقات بازار و خدمات نظرسنجی و کنترل‌ها و محدودیت‌های جدید بر صادرات کالاهای مختلف است. این کالاها شامل کالاهای با کاربرد دوگانه، کالاهایی برای ارتقاء نظامی و فناوری یا برای توسعه بخش دفاعی و امنیتی یا کالاهایی است که به افزایش ظرفیت صنعتی روسیه کمک می‌کند.

علاوه بر این، دولت ممنوعیت صادرات کالاهای صنعت هوافضا را به موتورهای هواپیما و پهپادها تعمیم خواهد داد. سوئیس سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش معدن روسیه را هم ممنوع خواهد کرد.

شورای فدرال سوئیس همچنین در مورد یک ماده جدید در مورد تحریم تسلیحاتی تصمیم گرفت.

این شورا گفت: "سوئیس اکنون می تواند به صورت موردی برای تجهیزات مین زدایی برای استفاده در اوکراین از تحریم تسلیحاتی معافیت دهد."

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
سوئیس که در مسائل بین المللی کشور بی طرف هستش.
آخرین اخبار