بختیاری گفت: سامانه مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات تا چند ماه آینده راه اندازی می شود.

سید مرتضی بختیاری امروز در شورای زکات استان کرمان با بیان اینکه زکات از واجبات دین بوده و همواره در کنار نماز آمده است، قانون زکات را مصوب مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: آیین‌نامه آن متاسفانه به تعویق افتاد؛ اما ما آن را تقریبا تکمیل کردیم و در آن شرح وظایف شورای زکات استان‌ها، شورای زکات کشور و منطقه‌ای کاملا شفاف سازی شده تا مصرف زکات مدیریت شود.

او شفافیت را برای این نهاد بسیار با اهمیت خواند و افزود: سامانه مدیریت شفاف منابع و مصارف زکات، حداکثر تا نیمه اول سال آینده راه اندازی می‌شود و شفاف سازی از برنامه قطعی کمیته امداد است.

قائم مقام شورای عالی زکات کشور بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز در شورای مرکزی زکات منعقد شده و بر اساس آن ۴ هزار طلبه در روستا‌ها باید در ارتباط با مبحث واجب زکات فعال شوند و اصرار داریم تا اعتماد سازی مردم به صورت کامل انجام شود.

او با تأکید بر اینکه اگر همه زکات بدهند، ۱۰ هزار میلیارد تومان زکات جمع‌آوری می‌شود که با آن کار‌های بزرگی می‌توان انجام داد، تصریح کرد: مجموعه استان و در راس آن نماینده ولی فقیه در استان برای تحقق این امر تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان کرمان و رئیس شورای زکات استان کرمان هم در این جلسه با قدردانی از اعضای شورای زکات و کسانی که مخلصانه در این مسیر فعالیت می‌کنند، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مأموریت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اقشار آسیب پذیر بسیار حساس و حائز اهمیت است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه یکی از مواهب زکات را درمان بخل دانست.

او افزود: پرداخت زکات آثار زیاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد، فقر را از بین می‌برد، سرمایه را از رکود خارج می‌کند، برادری، اخوت روابط دوستی و برادری و ... را تقویت می‌کند.

ناصر عسکری‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این نشست جهاد تبیین را فریضه واجب خواند و گفت: دشمن نشان داده هر کجا بوی خدمت می‌آید، می‌خواهد آن را تضعیف کند و طرح آن‌ها برای سپاه خدمتگزار هم در همین مسیر است.

او با بیان اینکه ما دست در دست هم می‌دهیم و جهاد تبیین را آغاز می‌کنیم، افزود: اینجا ملک سلیمانی است و به همه نشان می‌دهیم ترویج آرمان سلیمانی و مکتب آن برای ما بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار