مقامات عالی رتبه بحرین و قطر به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو و بر از سرگیری روابط تاکید کردند.

سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین و نخست وزیر این کشور در تماسی تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر درباره روابط دو جانبه رایزنی و بر اهمیت گسترش گفتگو‌ها برای حل و فصل اختلافات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تماس تلفنی دو سال پس از رفع تحریم‌های چهار کشور عربی شامل عربستان، مصر، امارات متحده عربی و بحرین علیه قطر انجام می‌شود.

رسانه‌های بحرینی اعلام کردند دو طرف طی این تماس تلفنی توافق کردند مقامات دو کشور در سطوح مختلف به گفتگو‌ها برای رسیدن به اهداف مشترک ادامه دهند. گسترش روابط دو جانبه و نیز همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و منطقه‌ای از جمله مسائلی بود که ولیعهد بحرین با امیر قطر درباره آن گفتگو کردند.

این تماس تلفنی پس از آن انجام می‌شود که امیر قطر و پادشاه بحرین هفته گذشته در نشست کوچک کشور‌های عربی در امارات حضور یافته و با یکدیگر گفتگو کردند. با آب شدن یخ روابط میان دو کشور، اکنون انتظار می‌رود منامه و دوحه بار دیگر به سطح روابط پیش از تحریم‌های قطر بازگردند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۷ چهار کشور عربی به رهبری عربستان سعودی اقدام به تحریم زمینی، دریایی و هوایی قطر کردند. بهانه این کشور‌ها حمایت دوحه از گروه‌های تروریستی و نیز همکاری نزدیک با ایران و ترکیه عنوان شده بود.

با این حال، ۲ سال پیش این کشور‌ها شکست سیاست‌های خود در قبال قطر را اعلام کرده و تحریم‌های خود علیه این کشور را لغو کردند. تمامی این کشور‌ها به جز بحرین روابط تجاری و مسافرتی خود با دوحه را در سال ۲۰۲۱ از سر گرفتند.

برچسب ها: قطر ، بحرین ، امیر قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بحرین رو میخوام!
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۶:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بحرین مال ایران است باید به ایران برگردد
آخرین اخبار