وزیر خارجه آمریکا قرار است برای کاهش تنش‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها به منطقه سفر کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است: با تشدید تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسراییل، آنتونی بلینکن یکشنبه تا سه شنبه هفته آتی به خاورمیانه سفر خواهد کرد. وی به مصر، سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر و با مقامات دو طرف درباره راهکار‌هایی برای کاهش تنش‌ها رایزنی می‌کند. همچنین جنگ اوکراین از دیگر محور‌های گفتگوی وی با رهبران منطقه‌ای است.

قرار است در این سفر بلینکن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند. واشنگتن مدعی است وزیر خارجه آمریکا بر راهکار دو دولت تاکید و کوشش خواهد کرد به استقرار صلح و ثبات میان دو طرف کمک کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: بلینکن در این سفر بر ضرورت برداشتن گام‌های لازم به منظور کاهش تنش‌ها و جلوگیری از چرخش باطل خشونت میان دو طرف که می‌تواند جان افراد بی گناه بیشتری را بگیرد تاکید خواهد کرد.

وی مدعی شد: بلینکن در این دیدار به حفظ وضعیت موجود در قدس و اماکن مسلمانان پافشاری خواهد نمود.

انتظار می‌رود جنگ اوکراین و آنچه حمایت‌های ایران از روسیه در این جنگ خوانده می‌شود نیز از دیگر محور‌های گفتگوی میان بلینکن و نتانیاهو باشد. هفته گذشته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی در این رابطه با مقامات صهیونیست گفتگو کرده بود.

با آنکه مقامات صهیونیست مخالفت خود با جنگ اوکراین را اعلام کرده اند، اما به منظور جلوگیری از خشم روسیه و انتقام مسکو در سوریه از تل آویو، کمک‌های خود به کی یف را به موارد بشر دوستانه و بهداشتی خلاصه کرده اند.

در قاهره نیز قرار است بلینکن با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار کرده و درباره مسائل کشور‌های آفریقایی از جمله سودان و لیبی با وی گفتگو کند.

گفتنی است نظامیان اشغالگر صهیونیست امروز به اردوگاه جنین یورش برده و صدای تیراندازی سنگین همزمان با سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی شنیده می‌شد. در جریان این یورش، عده‌ای از فلسطینیان اردوگاه جنین شهید و زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تعداد شهدای حمله امروز اشغالگران اسرائیلی به جنین به ۱۰ نفر از جمله یک زن سالمند است. تجاوزات رژیم صهیونیستی همچنین ۲۰ زخمی از جمله ۴ نفر با وضعیتی وخیم بر جا گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
اگه آدولف هیتلر امروز زنده بود اسرائیل الان وجود نداشت فقط اون حریف یهودی ها بود نه ایران که حز شعار بر علیه اسرائیل عملا مبارزه نمیکنه
آخرین اخبار