مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از شناسایی ۳۹۷۰ واحد خسارت دیده در زلزله اخیر خوی خبر داد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۲۸ دی ماه در شهرستان خوی، ۳۰ تیم ارزیابی از کارشناسان فنی بنیاد مسکن استان از نخستین ساعات وقوع زلزله با حضور در منطقه، کار ارزیابی بیش از ۵ هزار واحد مسکونی در شهر فیرورق و ۱۵ روستای کانون زلزله را در ۷۲ ساعت به اتمام رساندند.

جعفر برزگر گفت: طبق جمع بندی شورای هماهنگی مدیریت بحران مناطق زلزله زده شهرستان خوی، ۳ هزار و ۹۷۰ واحد مسکونی خسارت دیده شناسایی شدند که از این تعداد ۳۷۰ واحد باید تخریب و مجددا احداث شود و سه هزار و ۶۰۰ واحد هم نیازمند تعمیر هستند.

وی با بیان اینکه بنیادمسکن با استفاده از همه ظرفیت‌ها عملیات آواربرداری از مناطق زلزله زده را طی ۱۵ روز آینده به اتمام خواهد رساند ادامه داد: عملیات آواربرداری در مرحله نخست در شهر فیرورق و روستای وار و بدلان آغاز شده و تاکنون آواربرداری ۲۲ واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله  ۱۳ مهرماه در ۶۳ روستا ادامه دارد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی همچنین گفت: روند بازسازی مناطق زلزله زده بخش مرکزی شهرستان خوی که در زلزله ۱۳ مهرماه دچار خسارت شده اند با حضور میدانی کارشناسان فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۶۳ روستادر حال انجام است.

برزگر افزود: عملیات اجرایی بازسازی ۷۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده در این منطقه آغاز شده و از این تعداد ۲۳۹ واحد با اتمام اجرای عملیات سقف وارد مرحله نازک کاری شدند.

وی با اشاره به تکمیل و ارسال تمام پرونده‌های واحد‌های شروع شده به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات گفت: امیدواریم بانک‌های عامل با تسریع  در فرآیند پرداخت تسهیلات به واحد‌های خسارت دیده منطقه، شاهد تسریع در اتمام بازسازی واحد‌های خسارت دیده در مناطق زلزله زده بخش مرکزی شهرستان خوی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.