اولین مرحل از سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در استان مرکزی استان مرکزی آغاز شده است.

با آغاز سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و پسر استان مرکزی گرامیداشت ۱۲۰۰شهید معلم و دانش آموز استان مرکزی، این مسابقات در چهارده رشته ورزشی در دو مرحله برگزار خواهد شد.

در مرحله اول این مسابقات که همزمان با دهه مبارک فجر در حال برگزاری است، دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در چهار رشته فوتسال، والیبال، بسکتبال و دو ومیدانی با هم رقابت می‌کنند و اختتامیه مرحله اول مسابقات همزمان با دهه فجر برگزار خواهد شد.

مرحله دوم مسابقات هم از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سیزده رشته ورزشی و با رقابت دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه آغاز و ورزشکاران برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

رستمی رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان مرکزی از مشارکت بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی درون مدرسه ای، منطقه‌ای و استانی خبر داد که ورزشکاران برتر شناسایی شده این مسابقات در مرحله استانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رستمی هدف از برگزاری مسابقات را ایجاد شور و نشاط در مدارس، ارتقای سطح آمادگی جسمانی دانش آموزان، استعدادیابی و هدایت دانش آموزان به سطوح بالاتر دانست.

او همچنین هدف اصلی آموزش و پرورش را طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت همه ساحتی دانش آموزان عنوان کرد و برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی را ابزاری برای تربیت دانش آموزان دانست که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.