مدیرکل دفتراموربانوان وخانواده استانداری سیستان وبلوچستان از امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز توسعه اقتصادی زنان به منظور حضور بانوان هنرمند استان در عرصه کسب و کار ملی و بین المللی خبرداد.

زهرا ابراهیمی   مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این تفاهم‌نامه به منظور رونق کسب و کار بانوان هنرمند فعال در حوزه سوزن دوزی بین استانداری، میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان با مرکز توسعه اقتصادی زنان امضا شد.

زهرا ابراهیمی افزود : صنایع‌دستی و هنرهای سنتی جدا از زیبایی و کاربردهایش، بستر مناسب اشتغال و کارآفرینی است و بسیاری از زنان در سیستان و بلوچستان بویژه در جوامع محلی روستایی از تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی امرار معاش می‌کنند و بسیاری از فعالان اقتصادی و اجتماعی نیز در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تنوع و کیفیت صنایع‌دستی به ویژه سوزن دوزی زنان این استان همواره مورد توجه و شهره هنردوستان بوده و مشتریان خاص خود را در بازارهای داخلی و خارجی داشته و دارد.

وی، گفت: استان برمبنای این تفاهم‌نامه، علاوه برمحورهای همکاری مختلف هرساله نمایشگاهی از آثار هنرمندان بانوی استان در چابهار و با حضور اعضای اتحادیه تولید پوشاک کشور برای استفاده از هنر بانوان استان در صنعت پوشاک و مد برگزار و هنرِدست این بانوان بر اساس متناسب‌بودن با نیازهای روز و ایجاد فرصت بهتر برای فروش مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار