سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز مراتب تسلیت مسکو گفت از وقوع حمله در سفارتخانه جمهوری آذربایجان در تهران «شوکه» شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به حمله به سفارت جمهوری آذربایجان گفت: «روسیه از حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که در آن یک کارمند امنیتی کشته شد، شوکه شده است».

به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از کانال تلگرامی زاخارووا، این دیپلمات به همکاران آذربایجانی خود تسلیت گفت و ابراز همدردی کرد.

وزارت خارجه کشور‌های اوکراین و آلمان نیز در بیانیه‌هایی حمله به سفارت باکو در تهران را محکوم کردند. سفیر فرانسه در آذربایجان نیز نسبت به حمله مسلحانه در سفارت آذربایجان در تهران واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

گفتنی است، صبح امروز در پی یک حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، سرپرست تیم امنیتی این سفارتخانه کشته و دو نگهبان زخمی شدند.

رئیس پلیس ایران می‌گوید ضارب دستگیر شده و اعتراف کرده با انگیزه شخصی دست به این حمله زده است. تحقیقات پیرامون این حادثه همچنان ادامه دارد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود به حمله به سفارت باکو در تهران واکنش نشان داد و ضمن بیان تسلیت نوشت: «حمله عهدشکنانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را محکوم می‌کنیم».  وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده که چاووش اوغلو با «جیحون بایراموف» همتای آذربایجانی خود تماس تلفنی داشته و ضمن محکومیت حمله مسلحانه به سفارت بر همبستگی کشورش با آذربایجان تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده کارمند درگذشته سفارت و نیز دولت و ملت آذربایجان، عنوان کرد: «با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود». 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
آخی شوکه شده دمنوش گل گاو زبان بخور
توی جنگ هستید مثل اینکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
خواهرشما از، حمله به اوکراین شوکه نشدی از حمله به سفارت ایران در کشورهای مختلف شوکه نشدی از حمله به فلسطین کودکان یمنی شوکه نشدی از بمب گذاری های افغانستان وقتل عام مردم بومی کانادا شوکه نشدی از قتل عام مردم سوریه عراق شوکه نشدی اینها هرروز عادی اما از مشکلات روانی ومستاصل یه آدم درمونده شوکه ای اینها که برای شما عادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
چاووش اوغلو بهتره کمی درست کلمات بکار بگیره البته انتظار بیشتری از این ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
دیدگاه این چند کشور اروپایی که جلوتر از دولت ایران این حادثه تروریستی که از پیش طراحی انگلیس و آمریکا هست رو محکوم کردند جای تعجب نداره دولت ایران باید به فکر ساخت بمب اتم باشد که دشمنان بزرگی مثل آمریکا و اسرائیل دارد
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل هدایت نیا
۱۸:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
ما هم از کشته شدن سفیر روسیه بدست نگهبان ترکیه شوکه شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
مشکل ما وزارت خارجه قوی نداشتنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
حمله عهد شکنانه یعنی چی؟ منظور این جمله متوجه چه کسی هست؟ از این حمله ها بارها به سفارت های کشور ما تو نقاط گوناگون دنیا اتفاق افتاده. حالا یه بار این اتفاق برای یه کشور دیگه تو ایران افتاده.ترکیه شلوغش کرده که چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
معلوم نیست زن یارو رو یه ساله چه بلایی سرش در آوردن که اینجوری عصبانی شده. او ترکیه هم سریع آتیش بیار معرکه میشه میخواد از آب گل آلود ماهی بگیره. دشمن یکی دوتا نیست که.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
انگار خانمه خودش نمی‌خواسته برگرده
آخرین اخبار