قبض گاز ۶۰ درصد مشترکان خانگی زیر ۳۰ هزار تومان است

طبق بررسی‌ها ۶۰ درصد واحدهای خانگی با رعایت الگوی مصرف مناسب، در پله‌های یکم تا سوم مصرف جای گرفته‌اند که افزایشی در قبض آنها لحاظ نشده است.

طبق بررسی‌ها و پلکان تعریف‌شده برای مشترکان گاز، ۶۰ درصد واحدهای خانگی با رعایت الگوی مصرف مناسب، در پله‌های یکم تا سوم جای گرفته‌اند و برای این دسته از مشترکان که در مجموع ۲۷ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند، افزایشی منظور نشده و قبض‌های صادره برای این واحدها زیر ۳۰ هزار تومان در ماه است.

۶۰ درصد واحدهای خانگی در پله اول تا سوم قرار گرفتند

مهدی کمال‌آبادی فراهانی، مسئول امور تدوین تعرفه‌ها در مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به صدور نخستین قبوض گاز مشترکان خانگی بر مبنای تعرفه‌های جدید گفت: جدول تعرفه‌های جدید گازبهای بخش خانگی اجرایی بر اساس بند «ک» تبصره ۱۵ و بند «م» تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱، مصوب مجلس شورای اسلامی و پس از ابلاغ آئین‌نامه و مصوبه هیئت وزیران اصلاح شد. بر این اساس، صدور قبض‌های جدید گاز برای مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف بخش خانگی، افزایش یافته است.

او درباره بازه زمانی مدنظر برای اعمال تعرفه‌های جدید در قبوض مشترکان افزود: مبنای زمانی اعمال تعرفه‌های جدید در قبوض گاز مشترکان، از تاریخ ۱۶ آذر امسال در نظر گرفته شده است.

مسئول امور تدوین تعرفه‌ها در مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: طبق جدول تعرفه‌های جدید، مشترکان شرکت ملی گاز ایران از نظر مصرف در ۱۲ پله و در پنج اقلیم آب و هوایی دسته‌بندی شده‌اند.

کمال‌آبادی فراهانی درباره مقدار مصرف پله‌های مختلف و اعمال تعرفه‌های جدید گفت: طبق بررسی‌ها، ۶۰ درصد واحدهای خانگی در پله‌های اول تا سوم جای گرفته‌اند که بنا بر اطلاع‌رسانی پیشین، افزایش تعرفه برای سه پله نخست اعمال نشده، بنابراین برای این دسته از مشترکان که متناسب با الگوی متعارف مصرف داشته‌اند و در مجموع ۲۷ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند، قبوض زیر ۳۰ هزار تومان در ماه به ازای هر واحد صادر شده است.

او ادامه داد: بر اساس میزان مصرف ثبت‌شده، ۳۸.۴ درصد واحدهای خانگی در پله ۴ تا ۱۰ مصرف‌کنندگان گاز جای گرفته‌اند و میزان مصرف در این بخش به این شرح است که سه پله ۴ و ۵ و ۶ که ۲۸.۹ درصد از مشترکان را در خود جای داده‌اند این جمع از مشترکان در مجموع، ۴۲ درصد از مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده‌اند. قبض گاز این سه پله نیز بین ۳۵ تا ۱۰۲ هزار تومان ثبت شده است. بر این اساس، باید گفت که بیش از ۸۰ درصد صورتحساب‌های صادره زیر ۱۰۰ هزار تومان در ماه به ازای هر واحد بوده است.

مسئول امور تدوین تعرفه‌ها در مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در رابطه با قبض گاز ۴ پله ۷ تا ۱۰ گفت: ۲۵ درصد گاز بخش خانگی از سوی مشترکان این ۴ پله مصرف شده که این واحدها حدود ۱۰ درصد از واحدهای خانگی مصرف‌کننده گاز هستند. قبض گاز این دسته از مشترکان نیز ۱۴۲ هزار تا ۴۷۲ هزار تومان در ماه به ازای هر واحد ثبت شده است.

کمال‌آبادی درباره پلکان ۱۱ و ۱۲ افزود: ۱.۶ درصد واحدهای خانگی در این ۲ پله جای گرفته‌اند که این دسته به دلیل مصرف بسیار بد و نامتعارفشان، مشترکان بسیار پرمصرف شناخته می‌شوند و ۶ درصد از میزان گاز تخصیصی به بخش خانگی را نیز به خود اختصاص داده‌اند که بیشترین افزایش گازبها مربوط به این بخش است. در این میان ۶ دهم درصد در پله ۱۱ و یک درصد در پله ۱۲ قرار گرفته‌اند.

به مشترکان بسیار پرمصرف توصیه می‌شود با بهینه‌سازی و صرفه‌جویی، مصارف خود را مدیریت کنند تا با قرار گرفتن مصرف‌شان در پله‌های پایین‌تر، گازبهای آنها در پله‌های با تعرفه پایین‌تر محاسبه می‌شود. برای نمونه، برای یک واحد مشترک خانگی در تهران با مصرف ۹۲۵ مترمکعب در ماه (پله ۱۱)، گازبهای این مشترک ۹۳۶ هزار تومان می‌شود که تنها با صرفه‌جویی و کاهش مصرف ۷۵ مترمکعب، در پله ۱۰ قرار گرفته و گازبهای مشترک ۴۶۷ هزار تومان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۲
درمنطقه شمال کشور ۳۰هزارتومان بابت گاز رسانی به روستا و۴۵۳۰۰تومان عوارض یعنی ۷۵۳۰۰تومان بابت دومورد از مشترک پول می گیرند ضمنا بخاطر تامین کسر بودجه گاز را نجومی بالا بردند گازی که در خوزستان وسرخس می سوزد باید از عدالت گفتن ترسید یعنی یک ایرانی نباید خوب زندگی کند چرا قبض را یک ماهه صادر نمی کنند تا برای مردم تصاعدی نزنند؟ این یعنی دست گذاشتن به جیب مردم امروز اداره گاز رفتم گفتند این قیمت با ۷۰درصد تخفیف است از سال اینده تخفیف وجود ندارد باید بیش از سه برابر فعلی پول گاز بدهید پیشنهاد می شود مشعلها را خاموش کنید وبا پتو در داخل اتاق درفصل سرما باشید تا پول گاز !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
به اقای رییسی که 70% گاز بها را میبخشد بفرمایید شما با شعار عدالت گستری و میارزه با ظلم و ستم امدید نه هرج مرج پروری .علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
ما در شهرستان خرمبید در منطقه سردسیر زندگی میکنیم و طبق هواشناسی استان فارس اکثر مواقع سردترین نقطه استان همین منطقه صفاشهر هست ولی در اقلیمی که بر اساس سهمیه بندی گاز در کشور تقسیم بندی شده ما در اقلیم 2 قرار داریم هر جا هم که اعتراض میکنیم فایده ای نداره الان قبض گاز برای ما صادر شده دو ملیون تومان خوب چه کسی باید به داد مردم این شهرستان برسه که از سرما مجبور به مصرف بالاتری نسبت به شهرهای دیگر هستیم ولی باید جریمه اضافه مصرف پرداخت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
30 هزار تومان اونم توی این سرمای بی سابقه طی 15 سال اخیر!!!! میشه از این 60 درصدی ها چند تا قبض ارائه دهید مردم آگاه شوند!!
جالبه دوستان قوه قضائیه چرا نمی گویند مستندات ارائه دهید!!!
30 هزار تومان!!!! که فقط پول آبونمان، بند، تبصره، مالیات، آتیش نشانی، شهرداری غیره ذالکه!!!!
شاهکار جدید مخابرات توی قبوض دی علاوه بر هزینه زوری تحمیل شده نگهداری هزینه اشتراک که قبلا 1500 تومان به 4050 تومان تبدیل شده!!!!
یعنی استفاده بکنی یا نکنی 20 هزار ( قبوض شهرستان) مبلغ قبضه!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
بله قبض من شده 15600 تومان، تعجب داره
البته مصرف گاز بستگی به جایی که ساکن هستید،نورگیربودن خانه، پنجره های دوجداره و پوشیدن لباس گرم و... در خانه هم داره
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
قبض من شده32900تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
15600!!!!!!!!!
تابلوعه دروغ میگی به دو علت
نکته اول طبق گفته خودشان که قبوض زیر الگوی مصرف کاملا رایگان است
نکته دوم از 15600 تومان 4 هزار تومان آبونمان مالیت هزینه های جاری در قبض کسر شود می شود 11600
از آنجایی که قیمت مصرف گاز بستگی به اقلیم هر استان متفاوت است ( بین 8 الی 12 در هر 100 تا) میانگین رو 10 هزار بگیریم یعنی چیزی حدود 110 متر مکعب در یک دوره 45 روزه ( قبوض گاز 45 روزه صادر می شود) در ماه حساب کنیم چیزی حدود 75_80 متر مکعب برای شما شده!! از آنجایی که الگوی مصرف طبق گفته آمار خودشان چیزی حدود 350 تا 400 در ماه بستگی به اقلیم های مختلف که می شود الگوی مصرف!!! با این قیمت قبض گاز شما!!!!یعنی یک پنجم الگوی مصرف در ماه مصرف گاز داشتی همچنان قبض با این قیمت صادر شده است!!!!
نکته بعدی آدم یک مسافرت یک هفته ای میره هزینه پر کردن یک پیک نیک برای پخت پز بیشتر از اینا در میاد بعد قبض شما برای همه مصارف شده اینقدر!!!!
نکته بعدی حتی خانه های خالی بدون مصرف در هر دوره 45 روزه 6_7 هزار تومان مبلغ قبض شان است
دروغی گفتی در حد کهکشان راه شیری!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
حتما با فوت خودشونو گرم میکنن و برای غذا هم فتوسنتز میکنن که قبصشون سی تومنه!!! دروغ تا کجا دست بردن در جیب مردم تا کجا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
یه چیز بگو همه باور کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۰۸:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
حتما منظورش هم وطنان ساکن در استاننهای جنوبی کشور می باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
#زمستان سخت خم دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
اون مسولی که میگه 60% مردم قبضشون زیر 30 هزارتومنه.اونم تو فصل زمستون. پس ببخشید این 60% با هیزم گرم شدن؟یا هر شب جم میشدن تو خونه اون 40%؟ مارو چی فرض کرده خدا میدونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
مردم عزيز ايران ديگه خيلي راحت اخبار دروغ رو تشخيص ميدن
Germany
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
قبض گاز من نوعی را نجومی کردید بعد اعلام می کنید قبض ۶۰ درصد مردم حدود ۳۰ هزار تومان است.نه عامو تو داری هزینه گاز عده ای را از جیب امثال من پرداخت میکنی .من دارم هزینه گاز ۱۰ خانوار را پرداخت میکنم هرگز راضی نیستم و واگذار میکنم به خدا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
من تو خونم یه پکیج دارم و یه اجاق گاز دمای پکیج هم بخاطر سرما و فشار کم گاز از ۸۰ گذاشتم روی ۶۰ رادیاتور اتاق خواب ها رو هم بستم تمام ورودی ها حتی ورودی سرویس و حمام هم درزگیر زدم وسط هال هم پرده ی ضخیم و کلفت زدم با همه ی این اوصاف قبض گاز شد ۳۳۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
آقای فراهانی قبض گاز برای من 2.600.000 تومان شده پارسال همین موقع 48 هزار تومان بود با این همه گرونی اینو کجای دلمون بگذاریم ؟ از کجا بیاریم پرداخت کنیم؟ بخاری که خریدیم استاندارد و نو هست همه چی هم رعایت کردیم دمای خونه 16 درجه . چرا باید قبض ۳۱ روزه ما بشه دو میلیون و ششصد هزار تومان؟ والله زلزله هم اینقد آدم غافلگیر نمیکنه که قبض گاز ... متاسفانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
یک فکری باحال حقوق بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی باشید خیلی زندگی سختی داریم نمی‌تونیم دیگه چه کنیم سی سال پول بیمه به دولت دادیم این زندگی ماست سر پیری با این قبضها از تلفن گرفته تا گاز و برق و.... بفکر باشید
Germany
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
ماهی کمتر از یک دلار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اگر می خواهید مشکل حل شود که نمی خواهید
لطفا یارانه انرژی را نقدی پرداخت کنید و اپارتمان ها را ملزم کنید که انشعاب مشترک نداشته باشند چه کنیم که مشکل ایران مدیران نالایق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
کمترینش که واسه مناطق محروم هستش ۱۲۰هزارتومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
رایگان شدن قبض آب و .....برای تحت پوششین سازمانهای حمایتی دروغی بیش نبوده و نیست!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
واقعا درسته اصلا رایگان نکردن برخلاف قول ها و وعده ها و تبلیغاتی که کردن و میکنن همیشه!!!!!@
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
عجب دل سرخوشی دارید شما!!!
وقتی بخاطر کسری بودجه سازمانی لوازم مصرفی افراد تحت پوشش بهزیستی که نیاز ضروری مبرم بیماران تحت پوشش بهزیستی است قطع شده و از بازار آزاد تهیه میکنند توقع دارید قبوض رایگان شود!!!!!!؟؟؟
آیا برای یک بیمار ضایع نخاعی 70 درصد روی تخت در خانه لوازم مصرفی دارو درمان اولویت تره یا قبوض رایگان!!!؟؟؟
از بودجه های سازمانی کم شده به فیش های حقوقی ( فیش حقوقی 33 میلیونی اخیر) اضافه شده!!!
این است حکومت عدل عدالت علی ( ع)
دوستان قوه قضائیه برای تمام گفته ها مدارک مستندات موجوده فقط کافیه یه سری به پرونده های تحت پوشش سازمان بهزیستی مراجعه کرده و نظاره گر باشید طی 2_3 سال اخیر به بیماران تحت پوشش چی دادند!!!! بهزیستی هم که یک سازمان دولتی و منبعی معتبر است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
ما داریم قبض لبنان و عراق و سوریه ام میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اونا ایی که قبضشان ملیونی آمده و گفتن گازشان نشتی داره!!!!!! گازنشتی کنه خانه منفجر میشه چرا حقیقت را کتمان میکنن؟؟؟وقتی بی هوا گاز مصرف کردن باید به فکر قبضشان هم می بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
بنابراین ۶۰ درصد خانه‌ها خالیست چون اگر فقط گاز خوراک خوری را روشن کنند بیشتر از ۳۰ هزار تومان میاد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
البته منظور از اون 60درصد فوت شدگان هستند که فقط آبونمان میاد براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خودتونید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
واقعاچرت ننویسید خواهشا،جوک ۱۴۰۲گفتی دمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
خیلی کار خوبی بود انصاف نیست اونی که استخرش رو تو زمستون گرم میکنه یارانه بیشتر از اونی بگیره که خونش پنجاه متره.
دم دولت گرم به خاطر این کار خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
براندازا بد جوری سوختن، آره مملکت برا دلسوزانی ایرانه نه یه مشت مزدور وطن فروش که میخوان با مصرف بی رویه گاز دردسر درست کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
عجب !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اینها همه بهانه است ما چندین سال گاز مصرفی زمان حدود ۷۰۰ متر مکعب بوده وبیشتر از ۵۰هزارتومان نمی شد امسال ۱۴۰۰۰۰ هزارتومان شده چرا با مردم صادق نیستد بازهم هزینه گاز شده ۱۱۲ هزارتومان وچند تا بند هم آوردن به ۱۴۰ هزارتومان رساندن وفقط گاز نیست برق وآب وتلفن هم همین تور بالا رفته بخصوص تلفن که باید۲۴هزارتومان بابت هیچی پرداخت کنی چرا وضعیت مردم را درک نمی کنید .چرا هزینه سربار دولت را باید مردم پرداخت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
اروپا را مسخره میکردین حالا خودمان گرفتار شدیم ..با وجود دومین کشور ذخیره گازی ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
گاز زیاد باشه بایدهدر بدیم وهوا را آلوده کنیم؟؟جلو پولدارهای بی وجدان را باید گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
چه ربطی داشت !!!! بعضیا تو ای کشور با اصراف برای بغیه مشکل درست میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
ناشناس ۱۹:۳۴
بیخودی زیر آبی نرو . خودتون فهمیدید با این قضیه زمستان سخت اروپا چه گندی زدید. دیگه نمیخواد جمعش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
گرونیا کار امریکا و بیگانگانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
تمام کسانی که گاز زیاد مصرف میکنند قشری پر درامد نیستند برخی کسانی هستند که در خانه های قدیمی یا بزرگ ارثی و ..‌ زتدگی میکنند که توان ایزوله کردن و پنجره دو جداره را ندارند باید یخ بزنن
آخرین اخبار