مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پرداخت مبلغ ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد کنندگان مشاغل خانگی در حوزه صمت طی سالجاری خبرداد.

مهدی صفوی جمعه ۷ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سالجاری تعداد ۲۸۳۲ مجوز در قالب مستقل و ۹۱ مجوز در قالب پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی نظیر فرش دستباف و ... صادرشده است.

او عنوان کرد: در قالب مشاغل مستقل مبلغ ۲۳ میلیارد تومان و درقالب پشتیبان به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات که از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در صدور مجوزها در استان طی سالجاری تا کنون مجموعا ۹۰۲ نفر در رشته‌های دوخت لباس و پوشاک فرش دستباف، گلیم و گبه، تعمیرات موبایل، درودگری و کامپیوتر بوده است.

صفوی اضافه کرد: مشاغل خانگی متقاضی تسهیلات به ترتیب در رشته‌های دوخت لباس و خیاطی، قالیبافی، گلیم و گبه، کامپیوتر، درودگری (طراحی دکراسیون چوبی منزل) و تعمیرات موبایل بوده است.

او گفت: اجرای دو نمایشگاه معرفی و فروش مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون جهت رونق کسب و کارهای خانگی از دیگر اقدامات این اداره کل طی سالجاری بوده است و همچنین یک نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های فرش دستباف استان در اسفند ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

در بخش فرش دستباف در حال حاضر ۶۰۵۶ بافنده فعال مشغول به فعالیت قالیبافی هستند که از این بین ۱۳۱۲ نفر بیمه هستند. همچنین در حال حاضر ۲۸ کارگاه با مدیریت متمرکز فعال است که میانگین تولید آنان ۸۳۴۰ متر مربع فرش دستباف و گبه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.