رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد بیماران مشکوک و مبتلای قطعی به سویه جدید کرونا و بستری در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را ۱۸ نفر اعلام کرد.

دکتر محمد غلام نژاد با اشاره به بستری ۱۸ بیمار مبتلا به سویه جدید امیکرون در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از این تعداد، ۱۷ نفر مشکوک به ابتلا به این سویه و یک نفر مبتلا قطعی است.

او وضعیت ۲ شهرستان کهگیلویه و دنا را زرد و سایر شهرستان‌های استان را آبی اعلام کرد و افزود: باتوجه به سرعت زیاد سرایت سویه جدید کرونا، تزریق واکسن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و کاهش مرگ و میر‌ها اهمیت زیادی دارد.

غلام نژاد می‌گوید: براساس آمار‌های اعلام شده ۴۸ درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد دُز سوم و ۹ درصد آنان دُز یادآور یا چهارم را تزریق کرده اند که با توجه به آمادگی مراکز بهداشتی در استان برای تزریق واکسن کرونا، انتظار می‌رود مردم برای ایجاد ایمنی در برابر سویه جدید، هرچه زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج سهل‌انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را زنگ خطری برای شیوع دوباره این ویروس در کهگیلویه و بویراحمد دانست و ادامه داد: مردم استان هشدار‌ها را جدی بگیرند و برای پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته غلام نژاد؛ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.