برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان

رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان از برخورد با عاملان کشتار غیرمجاز دام در منطقه هفت شهیدان این شهرستان خبر داد.

هوشنگ شرفی رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان گفت: اکیپ مبارزه با کشتار غیرمجاز دام متشکل از دامپزشکی، محیط زیست و نیروی انتظامی در مسیر جاده اصلی با عاملان کشتار غیرمجاز دام برخورد کردند.

او می گوید: پیرو جلسات برگزار شده در شهرستان در خصوص مخاطرات کشتار غیر مجاز جاده ای، ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی، پلیس انتظامی منطقه و اداره محیط زیست مسجد سلیمان ابزار و ادوات عاملان کشتار غیرمجاز جمع‌آوری و متخلفین به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

به گفته او کشتار غیرمجاز دام عاملی برای تهدید سلامت مردم است و صحت و سلامت این دام‌ها مورد تایید نیست و ذبح دام‌ها به‌صورت کاملا غیربهداشتی صورت می‌گیرد.

شرفی گفت: کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب می‌گردد و دامپزشکی با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی، اقداماتی را برای برخورد جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره دامپزشکی مسجد سلیمان می گوید: مردم فرآورده خام دامی موردنیاز خود را حتما از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و با عملی کردن پیام‌های بهداشتی دامپزشکی سلامت خود را تضمین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.