امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی از بامداد شنبه نواحی مختلف این استان را فرا گرفته است و تا پایان هفته جاری نیز در منطقه تداوم دارد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌ها در این مدت به شکل متناوب خواهد بود و به رغم پیش بینی بارش باران، اما بارش برف پدیده غالب تا پایان هفته جاری است.

وی با بیان اینکه پدیده مه گرفتگی نیز برای مناطق کوهستانی استان در مواقع صبحگاهی پیش بینی می‌شود، افزود: اوج بارش‌ها روز دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود و احتمال لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف نیز بسیار است.

صابری با اشاره به اینکه از نظر دمایی تغییراتی در دمای کمینه پیش بینی شده است؛ گفت: افزایش دمای کمینه به صورت موقت پیش بینی می‌شود، ولی توده هوای سرد همچنان در آذربایجان غربی مستقر است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: بارش‌های پراکنده که از بامداد امروز در نواحی مرزی و جنوبی استان آغاز شده به صورت پراکنده و کمتر از یک میلی‌متر بوده که در هفته جاری با انجام بارش‌های مناسب تقویت می‌شود.

وی با اشاره به دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته یادآور شد: شهرستان ارومیه دمایی بین منفی ۹ و مثبت پنج درجه سانتی‌گراد داشت و شهرستان تکاب با منفی ۱۳ درجه سردترین نقطه استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.