رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد؛

وجود ۲۷۰ قانون بازدارنده برای اینستاگرام و توییتر در آمریکا

حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی گفت: آمریکا برای واتساپ، اینستاگرام و توییتر ۲۷۰ قانون بازدارنده وضع کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در محل آمل گفت: آمریکا برای واتساپ، اینستاگرام و توییتر۲۷۰ قانون بازدارنده و شرایط استفاده وضع کرده و در اروپا نیز قوانین سختگیرانه‌تر است.

او افزود: ایران بر قانونمند شدن این پلتفرم‌های خارجی تاکید جدی دارد و آن‌ها باید نماینده‌ای به کشور ما معرفی کنند که تاکنون این امر محقق نشده است.

حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی ادامه داد: شرایط و محدودیت‌های خاصی برای کاربران فضای مجازی در همه جای دنیا وجود دارد و ما نیز خواهان همان قوانین اروپا وآمریکا هستیم.

او گفت: کشور ما نیز بخاطر حفظ استقلال و امنیت باید قوانینی مربوط به فضای مجازی داشته باشد به همین خاطر در کمیسیون فرهنگی به شکل مبنایی در حال کار هستیم.

آقاتهرانی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای فعالیت پلتفرم‌های داخلی بهتر از گذشته شده است، افزود: تا چند سال قبل مسیریاب " ویز" استفاده می‌شد که برخی کاربران از مسیریابی‌های اشتباه آن شاکی بودند و مسیریاب‌های داخلی " نشان و بله "، اکنون توانسته نظر کاربران را به خود جلب کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیام رسان‌های سروش و بله تا چند سال قبل با چند سرور شروع به فعالیت کردند که در مقابل نمونه‌های خارجی با ۵ تا ۶ هزار سرور قابل رقابت نبودند، اما اکنون شرایط پیام رسان‌های داخلی خیلی بهتر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار