آقای داریوش باقر جوان گفت: هیچ اتوبوس مسافربری حق ندارد در اطراف ترمینالهای مسافری اقدام به سوار کردن مسافر کند و باید بلافاصله بعد از خروج از پایانههای مسافری به مسیر خود ادامه دهد، اما امکان مسافرگیری در طول مسیر یا شهرهای اطراف وجود دارد.
به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری، در خصوص تاخیر در حرکت از مبدا بسیاری از مسافران با سامانه ۱۴۱ ارتباط گرفته و در این خصوص شکایت داشته اند که در این زمینه با تمامی شرکتهای حمل ونقل مسافری صحبت کرده وصورت شکایت مسافران مبالغ بلیت به آنها بازگردانده میشود.
او میگوید: نیروهای سازمان راهداری در پایانههای مسافربری و ادارات کل راهداری استانها برای برخورد با چنین مشکلاتی توجیه بوده و اگر مسافری با مشاهده از این دست تخلفات گزارش دهد، طبق ضوابط با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.
به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نظارت بر شرکتها در پایانههای مسافربری به صورت مستمر در حال انجام بوده و یکی از ضوابط منشور حقوق مسافر کنترل تاخیر حرکت از مبدا است.