اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار نارنجی رنگ صادر کرد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از دوشنبه ۱۰ بهمن تا اواخر وقت چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ سامانه بارشی وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود.


بیشتر بخوانید


در این مدت بارش برف و باران و احتمال رعد و برق، وزش باد، کولاک برف در گردنه ها، رخداد مه و کاهش دید افقی و خطر سقوط بهمن در استان پیش بینی شده است.

شدت بارش‌ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، خانمیرزا، مالخلیفه، بن، بروجن، شهرکرد، سامان، کیار و لردگان پیش‌بینی می‌شود.

لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها به ویژه در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به صورت موقت، بالا آمدن آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

احتیاط در رانندگی در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، توقف نکردن، اسکان و پارک خودرو‌ها در زیر درختان و در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، آمادگی زمستانی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف گیر و شهرداری‌ها برای برف روبی سطح شهر و برف تکانی درختان، تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.