متهم شدن برادرزاده بولسونارو در ناآرامی‌های برزیل

برادرزاده رئیس‌جمهور پیشین برزیل متهم به دست داشتن در ناآرامی‌های هشتم ژانویه این کشور شده است.

پلیس فدرال برزیل از متهم شدن برادرزاده ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور پیشین برزیل در ناآرامی‌های این کشور خبر داد.

به گزارش الجزیره، پلیس برزیل می‌گوید لئوناردو رودریگز دی خسوس، برادرزاده بولسونارو متهم است در ناآرامی‌های هشتم ژانویه در کشور که منجر به حمله به ساختمان‌های دولتی شد دست داشته است. این نخستین بار است که یکی از نزدیکان رئیس جمهور پیشین برزیل متهم به دست داشتن در این حادثه می‌شود.

مقامات پلیس برزیل در چندین نوبت به خانه او هجوم آورده رفته‌ و به دنبال جمع آوری اطلاعات مرتبط با این ماجرا بودند.

وزیر دادگستری برزیل در صفحه شخصی خود در توییتر در این رابطه نوشت: امروز پلیس فدرال اقدام به صدور ۱۱ حکم بازداشت و ۲۷ حکم تفتیش منزل در رابطه با اتفاقات هشتم ژانویه کرد. قدرت قانون فراتر از افراط گرایان است.

برادرزاده بولسونارو در هشتم ژانویه اقدام به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم‌های مربوط به حملات معترضان به ساختمان‌های دولتی در شبکه‌های اجتماعی کرده بود. پلیس از تحقیقات گسترده در رابطه با احتمال ارتباط او با شورش‌های انجام شده، خبر داد.

گفتنی است در هشتم ژانویه، صد‌ها تن از هواداران ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل، به کنگره ملی، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری برازیلیا یورش بردند.

آن‌ها خواستار برکناری لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور تازه منتخب برزیل شده و برخی آن‌ها هم خواستار کودتای نظامی برای بازگرداندن بولسونارو به قدرت بودند. لولا با اختلاف اندک ۵۰/۹ درصد آرا، در مقابل ۴۹/۱ درصد بولسونارو، برنده دور دوم انتخابات در ماه اکتبر اعلام شد.

بولسونارو پیش  از مراسم تحلیف داسیلوا برزیل را به مقصد آمریکا ترک کرد. کمی بعد از حمله طرفداران او به مراکز دولتی یک روزنامه‌نگار فاش کرد مواضع داسیلوا درباره مسائل بین المللی و جنجالی و از جمله موضوع هائیتی برخلاف منافع و نظرات آمریکا بوده است. او  نه تنها از حاکمیت و منافع برزیل بلکه از منافع تمامی کشور‌های آمریکای لاتین در برابر خواسته‌های آمریکا حمایت می‌کند و بنظر می‌رسد آمریکا در پس این حملات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار