خسارت ۱۴۶ میلیارد تومانی طغیان سیلاب در چابهار

معاون امور عمرانی فرمانداری چابهار گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت ۱۴۶ میلیارد تومانی در سطح این شهرستان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه چابهار گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر موجب خسارت ۱۴۶ میلیارد تومانی در سطح این شهرستان شده و در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی خسارت زیادی وارد شده است لذا نیازمند حداقل ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل بولدزر، کامیون، گریدر، لودر و بیل مکانیکی برای ترمیم و بهسازی راه‌ها و زمین‌های تخریب شده کشاورزی هستیم.

دادکریم بلوچ گفت: متأسفانه به دلیل نبود پل و ابنیه فنی همیشه اهالی پیرسهراب، پلان و بخش مرکزی در پشت سیلاب می‌مانند و تا چندین روز تردد سخت است.

وی بر جبران خسارت‌های سیل و بارندگی‌ها در چابهار تاکید و افزود: دگار و بندسار‌های کشاورزی، هوتگ ها، اراضی دیم و باغات خسارت دیده است.

وی گفت: لایروبی رودخانه کاجو نیز از ضرورت‌های مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: منطقه پلان و پیرسهراب بصورت دشت است و خانه‌ها در سطح پایینی ساخته شده اند و همیشه آب به داخل آن‌ها نفوذ پیدا می‌کند و موجب خسارت می‌شود لذا خاک رودخانه بعد از بلیروبی در روستا‌ها منتقل تا خانه‌ای که ساخته می‌شود حداقل یک تا دو متر بالاتر باشد تا آب به داخل خانه نرود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
shobir
۱۷:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
الله شمارا خیر دهد
آخرین اخبار