اداره کل هواشناسی استان سمنان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و شرایط نامساعد جوی از یکشنبه هشدار زرد داد و اعلام کرد که این هشدار تا اواخر وقت چهارشنبه دوازدهم بهمن ادامه دارد.

مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان  اظهار کرد: هشدار زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) این اداره کل مربوط به بارش برف، مه‌آلودگی با شدت بیشتر در مناطق شمالی و کوهستانی استان سمنان، وزش باد به نسبت شدید، کولاک و ماندگاری هوای سرد است.

 وی با اشاره به احتمال لغزندگی و یخبندان به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان سمنان، افزود: مه‌آلودگی و کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و اختلال در تردد محورها و گردنه‌های برف‌گیر، در لغزندگی معابر، کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل‌های انرژی، از مخاطرات این سامانه جوی در استان است.

مصطفوی ادامه داد: آمادگی راهداری و حضور سازمانهای مربوطه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لاروبی آبراه‌ها و جوی‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و مدیریت مصرف حامل های انرژی، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان تا پایان هفته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته فولادمحله در شهرستان مهدیشهر با دمای ۱۳ درجه‌ سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.