مهم‌ترین حوادث ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

میوه‌های قاچاق ۱۰ میلیاردی به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی لارستان از کشف محموله انواع میوه‌های خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته مأموران انتظامی لارستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۳ تن انواع میوه‌های خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق مشکوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ یوسفی گفت: ورود کالا‌های قاچاق به کشور به تولید ملی ضربه زده و باعث کاهش سرمایه‌گذاری در بخش تولید داخلی و در نتیجه کاهش اشتغال و افزایش نرخ بیکاری در جامعه می‌شود از این رو پلیس با قاطعیت تمام در برابر این پدیده شوم اقتصادی ایستاده است و از شهروندان نیز تقاضا داریم هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق کالا و ارز را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بیش از ۵ میلیارد کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: مأموران انتظامی لارستان حین گشت‌زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این اتوبوس ۴۴ دستگاه اتو مو، ۲ هزار و ۸۰۰ عدد انواع عینک، ۸۸ عدد تاچ ال‌سی‌دی و ۲ هزار و ۱۴۵ ثوب انواع پوشاک خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ یوسفی بر عزم راسخ پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز تأکید و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

توقیف ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از اجرای طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت و خودرو‌های متخلف خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت برخورد با مزاحمان سلب آسایش عمومی در محدوده بلوار مهر و بلوار شهید قاسم سلیمانی (تونل‌های کوهسار) شهرستان شیراز توسط مامورین کلانتری ۱۵ قصردشت به مرحله اجرا گذاشته شد.

او گفت: ماموران در اجرای این طرح موفق به توقیف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف به دلیل انجام حرکات نمایشی، آلودگی صوتی و دور دور کردن شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با تاکید بر اینکه وسایط نقلیه متخلف به پارکینگ منتقل شدند، گفت: قطعا پلیس با افرادی که بخواهند در آرامش مردم خلل وارد کنند هیچ گونه مسامحه‌ای نخواهد داشت و با آن‌ها برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کشف پرا ید مسروقه در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف یک دستگاه پرایدسرقتی با سابقه سرقت از شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ محمدنیکبخت گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "تنگ لله" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه پراید که در کنار جاده پارک و رها شده بود مشکوک شدند.

او گفت: با استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان کازرون دارد.

فرمانده انتظامی ممسنی از انتقال خودرو به پارکینگ جهت تحویل به مالباخته اشاره کرد و گفت: بررسی‌های تخصصی جهت شناسایی عاملین سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد.

کشف کالای میلیاردی قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک سواری پژو و کشف ۲۲۰ عدد انواع تجهیزات پزشکی خارجی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲۲۰ عدد انواع تجهیزات پزشکی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت دستگیری سارقان، پاکسازی نقاط آسیب زا و جمع آوری معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مأموران انتظامی شهرستان داراب طرح دستگیری سارقان و پاکسازی نقاط آسیب زا و جرم خیز را در سطح شهرستان اجرا کردند.

او گفت: در اجرای این طرح، ماموران پس از انجام اقدامات پلیسی در عملیاتی ضربتی، ۳۳ سارق و ۳۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر و ۱۲ نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی را دستگیر و ۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

سرهنگ نوشاد گفت: از دیگر نتایج این طرح می‌توان به کشف ۲۰ فقره سرقت و توقیف ۲۵ خودرو و موتورسیکلت متخلف و فاقد مدارک اشاره کرد.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اظهار رضایت مردم از اجرای این گونه طرح‌ها، از همکاری صمیمانه آنان تشکر کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارق محتویات و قطعات خودرو در شیراز 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری سارق محتویات و قطعات خودرو و اعتراف وی به ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در سطح حوزه استحفاظی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر قرار گرفت.

او گفت: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، موفق شدند سارق که قصد فروش اموال مسروقه به یک کارگاه ضایعاتی داشت را در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو اقرار کرد، گفت: در بازرسی از وی مقادیری اموال مسروقه از قبیل ابزار آلات، ضبط، باند، آچار چرخ و جک خودرو کشف شد.

سرهنگ شجاعی گفت: چنانچه در سال جاری سرقت مشابهی از خودرو شهروندان صورت گرفته و تاکنون کشف نشده است، جهت پیگیری آن به کلانتری ۲۴ ابوذر واقع در شیراز- بلوار ابوذر غفاری- کنارگذر احمد بن موسی (ع) مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی، دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او گفت: مأموران کلانتری "۱۱ محمدیه" با گشت‌زنی مداوم یک نفر سارق حرفه‌ای شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: پس از انجام بازجویی‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی و ارائه مستندات علمی توسط ماموران پلیس آگاهی، متهم به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات اعتراف کرد.

سرهنگ زراعتیان ضمن هشدار به شهروندان، گفت: در جهت پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدار‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد‌های افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً به شماره تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

رفع تصرف ۳۰ هزار متر اراضی ملی در خفر

فرمانده انتظامی خفر از آزادسازی ۳۰ هزار متر اراضی ملی که در آن ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته بود، خبر داد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان گفت: در پی مراجعه نماینده امور اراضی ملی مبنی بر تصرف غیرقانونی زمین‌های منابع طبیعی در دو روستای شهرستان خفر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او گفت: پس از دستور مرجع قضائی مأموران انتظامی این فرماندهی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل اعزام و موفق شدند ۳۰ هزار متر اراضی ملی که به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، خلع ید کنند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با آن، همکاری مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار