تجمع مردم اردن در محکوميت مواضع عربستان و امارات در قبال عملیات قدس

شماری از مردم اردن با برگزاری تجمع از مقاومت ملت فلسطین حمایت و به مواضع برخی کشور‌های عربی در محکومیت عملیات قدس اعتراض کردند.

 ائتلاف احزاب قومی و چپ گرای اردن با برگزاری تجمع اعتراض آمیز در منطقه نزدیک به سفارت اسرائیل در امان پایتخت اردن، قطع همه نوع روابط دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی با رژیم اشغالگر اسرائیل را خواستار شدند.

به گزارش المیادین،  محمد حمو، دبیر کل کمیته عالی دفاع از حق بازگشت فلسطینیان گفت: «عملیات قدس صورت گرفت تا بار دیگر بر متزلزل بودن همه ارکان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کند. این عملیات پیشرفته به رغم همه موانع امنیتی در قدس صورت گرفت و یک قهرمان به شکل فردی آن را انجام داد.»

 عبله ابو علبه دبیر کل حزب ملت دمکراتیک اردن گفت: «همه شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما در آستانه مرحله جدید سیاسی قرار گرفته ایم و ملت فلسطین در مرحله جدید مبارزاتی با همه ابزار‌ها علیه رژیم اشغالگر قرار گرفته است و علت اوضاع کنونی این است که حقوق ملی و قانونی ملت فلسطین به طور کامل نادیده گرفته شده است. بنابراین، باید وارد مرحله جدیدی شد.»

شرکت کنندگان در این تجمع گفتند محکومیت عملیات قدس از جانب برخی کشور‌های عربی، قابل قبول نیست. شرکت کنندگان تاکید کردند مقاومت حق قانونی هر ملت تحت اشغال است.

عبد المجید دندیس، عضو دفتر سیاسی حزب وحدت مردمی گفت: «حمایت ما از خاک، ملت و مقاومت فلسطین، به منزله دفاع از خاک خودمان در برابر خطر واقعی است که عربی بودن و حاکمیت اردن و نقش آن را در دفاع از مقدسات هدف قرار می‌دهد.»

محمد الفراج، عضو حزب وحدت مردمی دمکراتیک اردن که در اين تجمع حضور داشت، تاکيد کرد: «تعطیلی سفارت و بیرون راندن سفیر خواسته ماست و پیام واحد ما این است که پیمان وادی عربه و نتایج آن مانند توافق گاز و آب در ازای برق کنار گذاشته شود. جوانان اردن اکنون سخن خود را می‌گویند؛ مبنی بر اینکه سرتاسر فلسطین از بحر تا نهر متعلق به ملت فلسطین است. اظهارات دولت اردن در قبال عملیات قدس را نمی‌پذیریم و دولت اردن نماینده ملت اردن نیست.»

این تجمع با دعوت ائتلاف احزاب چپ گرا و قومیتی برای مطالبه اتخاذ گام‌های عملی، سیاسی و مردمی برای حمایت از پایداری ملت فلسطین برگزار شد.

قوانین جدید درگیری در فلسطین، به منزله معادله‌ای است که آتش درون مردم اردن را خاموش می‌کند؛ ولو برای مدتی کوتاه. اما هدف والای آن‌ها نابودی رژیم اشغالگر اسرائیل و آزادی فلسطین است و به گفته شرکت کنندگان در این تجمع، فقط مقاومت راه تحقق این موضوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار