تامین ۱۳۰ هکتار زمین برای احداث دهکده گردشگری در شهرستان نمین

فرماندار نمین گفت: ۱۳۰ هکتار زمین برای احداث دهکده گردشگری در این شهرستان تامین شده است.

طیب امینی گفت: طرح بزرگ دهکده گردشگری نمین در مرحله انتخاب پیمانکار است و امیدواریم عملیات اجرایی آن تا آخر امسال آغاز شود و هزینه احداث آن ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

فرماندار نمین می گوید: دهکده گردشگری نمین در مجاورت جنگل و منطقه گردشگری فندقلو ایجاد و به قطب گردشگری نمین و استان اردبیل تبدیل شده و در رونق اقتصاد گردشگری و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گفته او، مجموعه گردشگری سوها نمین نیز برای واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی آماده است و در طول استقرار دولت سیزدهم، همه مسیرهای گردشگری شهرستان نمین، آسفالت و برای دسترسی گردشگران تسهیل شده که از آن جمله می‌توان به ۱۱ کیلومتر مسیر دسترسی منطقه گردشگری فندقلو و آبی بیگلو اشاره کرد.

فرماندار نمین همچنین از صدور مجوز اجرای ۳۷ طرح گردشگری در این شهرستان خبرداد و گفت: ۱۱ مورد از این طرح‌ها در حال اجراست و هتل سه و چهار ستاره نیز در بین این طرح‌های در حال اجرا قرار دارد.

امینی با اشاره به استقرار نمین در مسیر گردشگری و ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل می گوید: تونل دوم حیران در مسیر یاد شده در نقل و انتقال مسافر و تسهیل ترافیک و ترد نقش مهمی ایفا خواهد کرد و تاکنون ۷۲۰ متر از آن بازگشایی و همه مطالبات پیمانکار طرح پرداخت شده است.

او با اعلام اینکه برای تکمیل عملیات احداث تونل دوم حیران به یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: این طرح برای شهریورماه ۱۴۰۲ بهره‌برداری شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.