پیرانشهر با ۱۷.۴ میلی متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: پیرانشهر در شبانه‌روز گذشته با ثبت ۱۷.۴ میلی متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بدنبال استقرار امواج ناپایدار بارشی در مناطق جنوبی استان، بارش برف و باران این منطقه را فرا گرفت و در این مدت بیشترین بارش استان پس از پیرانشهر در تکاب ۱۴.۲ میلی متر، شاهیندژ ۱۰.۴ میلی متر، سردشت ۶.۲ میلی متر و در بوکان به ۳.۵ میلی متر رسیده است.

محمدپور با اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی افزود: این امواج با ورود جریانات مدیترانه‌ای از فردا دوشنبه تقویت شده و بارش‌ها در مناطق جنوب استان افزایش پیدا می‌کند و این روند تا روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با ورود این سامانه بارشی دمای هوای شبانه در استان نیز بیش ۴ تا ۵ درجه سانتی گراد افزایش پیدا کرده و از سوز سرمای زمستانی کاسته شده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی هشت درجه سانتی گراد سردترین و مهاباد با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بود، ضمن اینکه در همین مدت بارش در ایستگاه مهاباد کمتر از ۲ میلی متر ثبت و ارتفاع برف در ایستگاه کله‌گاوی این شهرستان ۱۵ سانتی متر گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.