درخشش دانش آموزان با نیاز های ویژه کردستان در جشنواره کشوری

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان در هفدهمین جشنواره آثار دستی و تجسمی حائز دو رتبه برتر کشوری شدند.

طالب محمدی اظهار داشت: هفدهمین جشنواره غیر حضوری آثار دستی و تجسمی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کشور به میزبانی مازندران و با درخشش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان برگزار شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در رشته درود گری پیمان امینی و متین مرادخانی دانش آموزان دوره متوسطه مدرسه استثنایی نوآوران سنندج موفق به کسب رتبه‌های اول و سوم کشوری شدند.

او با برشمردن سیستم آموزشی به عنوان سرمایه‌ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم‌ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان‌های جوامع مختلف گفت: رسالت آموزش و پرورش توان بخشیدن به فرد در جهت توسعه‌ی کامل استعداد‌ها و نیز شناخت توانمندی‌های خلاق خود است.

محمدی با تأکید براینکه حرفه آموزی در افزایش نگرش مثبت وارتقای سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی – یادگیری دانش آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، ارزش‌ها ونگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل سازند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: مهارت زندگی مهارت شخصی واجتماعی است که دانش آموزان باید آن را بیاموزند تا با ارتقای توانمندی‌های خود با موقعیت‌ها و مشکلات زندگی به نحوی بهتر و مؤثرتر مواجه شوند.

او افزود: آموزش شغلی نه تنها منجربه تربیت دانش آموزانی خودکفا واجتماعی می‌شود بلکه به تربیت نیروی انسانی کارآمد درمسیر رشد کشور و کار‌های تولیدی مفید برای جامعه می‌انجامد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.