یازدهمین روز بهمن ماه در استان سمنان با بارش باران شدید و بارش برف در ارتفاعات آغاز شد.

با اعلام هشدار نارنجی درباره تقویت فعالیت سامانه بارشی که از دو روز پیش وارد استان سمنان شده بود ، از بامداد امروز بارش باران در اغلب مناطق این استان آغاز شد و در ارتفاعات هم برف باریده است .

مدیرکل هواشناسی استان سمنان پیش بینی کرده است : روز چهارشنبه دوازدهم بهمن هم بارش باران به خصوص در نواحی جنوبی و شرقی، بارش باران و برف و مه آلودگی به‌خصوص در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی، وزش باد نسبتاً شدید در غالب نقاط و احتمال کولاک برف در نواحی سردسیر ادامه داشته باشد.

ایرج مصطفوی گفت: مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد در محور‌های شمالی و کوهستانی و گردنه‌های برفگیر، آبگرفتگی معابر و احتمال رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

وی همچنین بر آمادگی عوامل راهداری به‌خصوص در گردنه‌های برفگیر، احتیاط در تردد شهروندان در محور‌ها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لایروبی شبکه آب راه‌ها و لایروبی جوی‌ها و آبراه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری دامداران از چراندن دام‌ها در ارتفاعات و پرهیز از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرد.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار