استاندار گلستان گفت: در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی ۶ هزار و ۵۹۷ طرح عمرانی و اقتصادی در استان هستیم.

زنگانه امروز سه شنبه ۱۱ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان گفت: اعتبار این طرح‌ها ۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان است و موجب اشتغالزایی ۸ هزار و ۸۴۰ نفر در گلستان می‌شود.

او افزود: از این آمار هزار و ۶۷۳ طرح مربوط به بخش عمرانی بوده که ۴ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

زنگانه ادامه داد: ۴ هزار و ۹۲۴ طرح دیگر هم مربوط به بخش اقتصادی با سرمایه گذاری ۳ هزار ۵۷۱ میلیارد تومان است.

استاندار گلستان گفت: با احتساب اشتغال ۸ هزار و ۸۴۰ نفری در دهه فجر امسال آمار اشتغال به بیش از ۳۱ هزار نفر شغل در استان رسید.

زنگانه از تخصیص هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی گلستان خبر داد و افزود: برای لایروبی رودخانه اترک و دیواره سازی آن ۲۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

استاندار گلستان گفت: کارخانه صنایع تبدیلی ید با سه محصول در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

زنگانه با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و کلزای گلستان در دولت سیزدهم گفت: کشت قراردادی محصولات کشاورزی گلستان از ۷ هزار هکتار به ۷۰ هزار هکتار رسیده است.

او ادامه داد: تولید میگو در گلستان با افزایش ۲ برابری به بالای ۳ هزار تن رسید که یک هزار و ۸۰۰ تن آن به ارزش ۹ میلیون دلار صادر شده است.

استاندار گلستان گفت: تلاش می‌کنیم تولید میگوی گلستان به بالای ۲۰ هزار تن برسد.

زنگانه افزود: افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های آرد گلستان در دولت سیزدهم از ۱۸ درصد به بالای ۳۲ درصد افزایش یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.