جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشریح آخرین اقدامات این معاونت پرداخت.

ایوب توکلیان جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به میمنت ایان الله دهه فجر، اقدامات معاونت درمان در چندین حوزه گسترش خواهد یافت تا شهروندان و بیماران از جدیدترین امکانات درمانی در مشهد برخوردار شوند.

او افزود: برای نخستین بار در مشهد، اورژانس دندان پزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) راه اندازی خواهد شد.

جانشین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این اورژانس خدمات درمانی با تعرفه دولتی ارائه خواهدشد.

پیشرفت ۷۵ درصدی عمل کاشت حلزون در مشهد

توکلیان بیان کرد: عمل کاشت حلزون از عمل‌های گران و پیچیده در ایران است و قیمت هر حلزون چیزی در حدود ۱۰ هزار دلار می‌باشد که دانشگاه علوم پزشکی مشهد این عمل را رایگان انجام می‌دهد.

او تصریح کرد: در مشهد بیش از ۳۰۰ کودک نیازمند به کاشت حلزونی شناسایی شده اند و ۷۵ درصد عمل‌های آنان در بیمارستان قائم انجام شده است و مابقی عمل‌ها حداکثر تا پایان اسفند سال جاری محقق خواهد شد.

هشدار سونامی سرطان

جانشین معاونت درمان در ادامه با اشاره به اقدامات مرتبط با سرطان تاکید کرد: کشور در حال ورود به دوره میانسالی است و تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی و انواع آلاینده‌هایی که بر زندگی افراد تاثیر میگذارد، سبب ساز افزایش آمار ابتلا به سرطان می‌باشد.

توکلیان اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از سرطان، مراکز درمانی امید، دکتر شیخ و شهید هاشمی نژاد دفاتر غربالگری سرطان داریم و در زمینه درمان سرطان نیز یک دستگاه پیشرفته درمان سرطان به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد تومان در بیمارستان امید نصب خواهد شد تا سرعت بیشتری در رادیوتراپی سرطان در مشهد داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.