به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریا نوردی عادل دریس مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان براساس اصل ابلاغی ۴۴ قانون اساسی عمده عملیات بندری خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است، گفت: نظارت و بررسی بر کیفیت ارائه خدمات به صورت مستمر در اولویت برنامههای امور بندری بوده و در جلسات کارشناسی این موارد را بررسی میکند.
او افزود: در همین راستا همایش سه روزه تخصصی ارتقاء کیفیت ارائه خدمات بندری در اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با هدف ارتقا کیفیت ارائه خدمات بندری با استفاده از نظارت مستمر بر اپراتورهای بخش خصوصی، جذب صاحبان کالا در کریدور شمال به جنوب و اثرگذاری در قیمت تمام شده کالا برگزار شده بود.
مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در راستای ارتقای کیفی بنادر از تمامی ناظران بندری که در بنادر شمال و جنوب فعال کشور دعوت کردیم تا از طریق افزایش سرمایهگذاری در تجهیزات، ارتقای کیفی خدمات به مشتریان را در اولویت برنامههای خود قرار دهند.
دریس با اشاره به به فرصتهای فراهم شده از سوی کشورهای همسایه برای جذب کالا، گفت: این فرصتها لزوم بازنگری در کیفیت ارائه خدمات و شاخصهایی که میتواند نحوه خدمات ارائه شده از نظر زمانی را اندازه گیری کند، تاکید دارد.
او ابراز امیدواری کرد: با اقداماتی از این قبیل سازمان بنادر و دریانوردی میتواند بر قیمت تمام شده کالا از طریق افزایش بهرهوری خدمات به صاحبان خطوط اثر گذار باشد که درصورت تحقق این امر سازمان بنادر و دریانوردی قادر خواهد بود با حداقل زمان، خدمات خوبی ارائه کند و صاحبان کالا رغبت بیشتری برای مراجعه به بنادر خدمات دهنده خواهند داشت.
مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کشوری امن برای تردد کالا داریم، گفت: جمهوری اسلامی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد، اما برای اینکه صاحبان کالا را از طریق اقتصادی کردن این مسیر جذب کنیم باید بتوانیم خدمات خوبی را از طریق بنادر ارائه کنیم.