۸۲ درصد از کودکان کار خیابانی سمنان از اتباع خارجی هستند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه شناسایی و تحت پوشش بودن کودکان کار در دستور کار است، گفت: ۸۲ درصد از کودکان کار خیابانی استان سمنان از اتباع خارجی هستند.

منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در جلسه کارگروه کودکان کار با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۸۲ درصد کودکان کار خیابانی استان سمنان از اتباع خارجی هستند، ابراز داشت: بیشتر این کودکان به صورت غیر مجاز در سطح شهرهای استان فعالیت می‌کنند که حدود ۶۴ درصد را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه تعداد کودک کار اتباع خارجی در استان سمنان ۱۳۵ مورد است، افزود: از این تعداد ۸۶ نفر بدون مجوز هستند که شناسایی و توانمند سازی همه این افراد قطعاً همکاری سایر دستگاه‌ها و همراهی خیران را نیز می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه حدود ۱۶۴ کودک کار تاکنون شناسایی شدند، ابراز داشت: از این تعداد ۲۹ نفر یعنی حدود ۱۸ درصد تابعیت ایرانی دارند که مستلزم آموزش و حمایت لازم هستند.

منطقی با بیان اینکه دو مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و اورژانس اجتماعی در استان سمنان فعال هستند، تصریح کرد: کودکان کار شناسایی شده تحت حمایت این دو مرکز واقع شده و از خدمات لازم برخوردار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.