وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زیر‌ساخت‌های تئاتر را همه جای کشور فراهم می‌کنیم

اسماعیلی با حضور در اختتامیه جشنواره چهل و یکم فجر گفت: ما تعهد می‌دهیم همه زیر ساخت‌های تئاتر را در همه جای کشور فراهم کنیم.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی حضور در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر گفت:در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و یاد و خاطره امام (ره) و یاد و خاطره شهدا را گرامی میراریم.

خوشحالم که امشب در چنین ایام فرخنده‌ای مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر انقلاب اسلامی با حضور معنادار اهالی فرهنگ و هنر درحال برگزاری است. خدای متعال را برای این توفیق شکرگزاریم؛ به هر حال امسال دوستان من در حوزه اداره کل هنر‌های نمایشی زحمت بسیار کشیدند.

وی ادامه داد: من از آقای سالاری و دکتر نظری تشکر می‌کنم و از دبیر خوب و هنرمندانمان آقای کوروش زارعی تشکر می‌کنم و از همه از مهمانان از کشور‌های خارجی در بخش بین‌الملل چه داوران عزیزی که تشریف آوردند و چه گروه‌های هنری که افتخار میزبانیشان را داشتیم و هنرمندان عزیزمان از اقصی نقاط کشور تشکر می‌کنم.

اسماعیلی ادامه داد: امسال پس از چند سال جشنواره تئاتر منطقه‌ای را برگزار کردند؛ آنچه که ما مشاهده می‌کردیم واقعا اعجاب و شگفتی را داشت؛ در مناطق مختلف شیراز مازندران شیراز حضور خیره کننده اهالی فرهنگ و هنر کشورمان برای همه ما روحیه بخش بود.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی افزود: من امشب در این محفل میخواهم از اهالی تئاتر به صورت ویژه تشکر کنم؛ اهالی تئاتر با حضور پررنگ خوش درخشیدند، چه گروه‌های هنری چه علاقه‌مندان تئاتر در استان‌های مختلف در این ایام در تهران و استان‌های مختلف برگزار بود.خدای متعال را شکر گذاریم که هنرمندان ما در ایران حاضر شدند؛ ما شعار مهمی را در دولت و در پیشانیمان قرار دادیم؛ شعار عدالت فرهنگی.

اسماعلی گفت: امشب با درخشندگی‌ که هنرمندان شهرستانی ما نشان‌دادند این خلائی که بود خودش را نشان‌می‌داد. ما هنگامی که در حوزه فرهنگ گام برمی‌داریم و به استعداد‌های درخشانی که در شهرستان‌های ما و استان‌های ما است توجه می‌کنیم.

اسماعیلی گفت: تئاتر بایستی در همان تراز مورد قبول و با همان عنوانی که با افتخار یدک می‌کشد باید در همان تراز ظاهر شود. ما در بخش‌های مختلف این موضوع را داریم احساس می‌کنیم.

وی ادامه داد: در همه بخش‌ها از امروز کار متقابل ما مسئولین فرهنگی هنری از یک سو و شما اهالی تئاتر شروع می‌شود. ما به عنوان خادمان شما تعهد می‌دهیم همه زیر ساخت‌های تئاتر در همه جای کشور فراهم کنیم و شما به عنوان اهالی تئاتر هنرمندانه با افتخار و هنر آفرینی از این ظرفیت‌ها برای  اعتلای فرهنگ و هنر کشور عزیزمان استفاده کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار