نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از راه های تبلیغ انقلاب اسلامی تبیین مبانی و دستاوردهای انقلاب و به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین است.

 حجت الاسلام  محامی در دیدار با مدیران و فعالان ستاد دهه فجر استان با تبریک ماه رجب و گرامیداشت دهه فجر به قرائت و ترجمه بخشی از دعای ماه رجب پرداخت و اظهار داشت: "اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ صَبْرَ الشَّاکِرِینَ لَکَ وَ عَمَلَ الْخَائِفِینَ مِنْکَ وَ یَقِینَ الْعَابِدِینَ لَکَ" خدایا من از تو صبر شاکرین، عمل خدا ترسان و یقین اهل عبادت را طلب می‌کنم.

امام جمعه زاهدان به تفسیر این دعا پرداخت و افزود: هنگامی که انسان دچار سختی و گرفتاری می‌شود صبر مطرح می‌شود و زمانی که نعمتی اعطا می‌شود باید شکر آن را به جای آورد و امام صادق(ع) در این دعا از خداوند متعال صبر شاکران را تقاضا می‌کند.

 محامی بیان داشت: خداوند رب‌العالمین بوده و مهربانی و قدرت او نامحدود است و مواجه شدن بندگان با سختی‌ها بر اثر حکمت خداوندی است و اگر انسان این نگاه توحیدی را داشته باشد تحمل سختی‌ها برایش آسان و آرامش پیدا می‌کند و اگر خداوند در زندگی ما باشد هواسمان را جمع و درست عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: دهه مبارک فجر فرصتی برای ارزیابی جامع و منصفانه دستاوردها و آسیب‌های انقلاب است و باید نقاط قوت و ضعف را در کنار هم ببینیم تا ارزیابی درستی داشته باشیم از این جهت که تنها توجه به دستاوردها ما را مغرور می‌کند و در مقابل نیز تنها توجه به آسیب‌ها ما را دچار یاس و ناامیدی می‌کند و باید نقاط قوت و آسیب‌ها را در کنار هم ببینیم تا بتوانیم امیدوارانه راه نرفته را طی کنیم.

امام جمعه زاهدان بر لزوم برگزاری مراسم‌های دهه فجر به صورت خودجوش و مردمی تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم حال و هوای انقلاب و دوران دفاع مقدس، مبانی انقلاب، اسلام و چگونگی شکل گیری آن را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار ارزیابی عملکرد فعالیت‌های ستاد دهه فجر شد و ادامه داد: نه تنها در دهه فجر بلکه باید در طول سال هم برای خودمان و هم برای دیگران برنامه ریزی داشته باشیم زیرا همه ما مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگران، مبارزان و خانواده‌هایشان هستیم و برای ادای دین خود نسبت به آن‌ها باید تبلیغ انقلاب را انجام دهیم.

 محامی عنوان کرد: یکی از راه های تبلیغ انقلاب اسلامی تبیین مبانی و دستاوردهای انقلاب و به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال آن هستند تا به نوعی تاریخ و واقعیت‌های انقلاب را تحریف کنند که ما وظیفه داریم بدون افراط و تفریط آنها را بیان کنیم.

 محامی افزود: افراط از این جهت که فقط به نیمه پر لیوان توجه می‌شود و انگیزه کار و حرکت وجود ندارد و تفریط به معنای اینکه نیمه خالی لیوان را ببینیم و فقط ضعف‌ها و مشکلات را بیان کنیم که هر دوی آن آسیب زا است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشرفت داشته و در برخی عرصه‌ها نیز دچار تنگنا هستیم اما کمبودها باید بدون تعارف بیان شود و به فکر پیشرفت باشیم.

 محامی گفت: گاهی اوقات از یک موضوع تعاریف زیادی می‌شود آما در واقعیت صحنه اینگونه نیست و باید واقعیت‌ها را بدون شعارزدگی تبیین کنیم.

امام جمعه زاهدان تبیین عملی را بخش دوم کار دانست و اظهار کرد: درجنگ ترکیبی دشمن دفاع ترکیبی لازم است و در هر صحنه و عرصه‌ای که دشمن ورود می‌کند باید آماده باشیم و مقابله به مثل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در جهاد تبیین کاستی‌ها و پیشرفت ها باید با هم بیان شود تا انگیزه برای پیشرفت ایجاد شود.

وی بیان کرد: هر کس در هر جایگاهی قرار دارد باید به درستی عمل کند البته که باید ابتدا در خودمان این ویژگی را تقویت کنیم‌ و تبیین عملی اگر درست انجام شود جامعه‌ای شاداب، فعال و پیشرو خواهیم داشت.

امام جمعه زاهدان افزود: وقتی نسل‌های اول انقلاب خود به برخی مسائل عمل نمی‌کنند چه انتطار از نسل‌های آینده وجود خواهد داشت و امیدواریم آحاد جامعه بتوانند رهنمودهای مقام معظم رهبری را در جامعه به درستی عملی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار