آسفالت۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان طی دو سال آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: قرارداد انجام آسفالت۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دهه فجر امسال با پیمانکاران پروژه منعقد می‌شود.

 مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار  گفت: سرآغاز جهش توسعه پروژه‌های عمرانی استان با سفر رییس جمهور به قزوین آغاز شد که با انجام مصوبات جدید شاهد رشد هفت تا هشت برابری اعتبارات این استان بودیم.

وی با اشاره به مصوبات این سفر در حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: تکمیل و توسعه بیمارستان شهید رجایی، احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و انتقال بیمارستان ۲۲ بهمن از جمله اقدامات این بخش بود که با تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد تومانی این بخش، تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

رجحانی با بیان اینکه تمامی مصوبات سفر در بخش آب استان اجرایی شده، افزود: عملیات احداث سد نهب به انجام رسیده و سد بالاخانلو نیز در حال اجرا است و پروژه بازار آب نیز در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در استان که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود، آماده بهره برداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، پروژه نهضت ملی مسکن را یکی از طرح‌های شاخص در حال اجرای این استان برشمرد و گفت: حدود ۲۴ هزار واحد مسکن طی یک سال گذشته در شهر‌های دارای متقاضی، به غیر از ۲ شهر که با مشکل زمین روبرو است آغاز شده و در دهه مبارک فجر نیز تعدادی از این واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

رجحانی تصریح کرد: پروژه‌هایی مانند اراضی اندیشه، عظیمیه، فرهنگیان، نیروی انتظامی شریفیه و شهرک دانش با مشکلات ۱۰ و ۲۰ ساله روبرو بودند که به موضوعات همگی آن‌ها رسیدگی و رفع و رجوع شد.

وی اضافه کرد: شهرک انرژی به عنوان نخستین شهرک انرژی کشور در شهر شال جانمایی شد و تفاهم نامه‌های آن نیز منعقد گردید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین به پروژه مطالعاتی و تکمیلی فرودگاه قزوین اشاره کرد و گفت: این طرح برای نخستین مرتبه و از طریق بخش خصوصی و قرارداد BOT به انجام رسید و فرآیند‌های ایزولاسیون‌های امنیتی آن نیز توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام شد.

وی اضافه کرد: راه اندازی این فرودگاه علاوه بر افزایش ظرفیت گردشگری منطقه، در بخش آموزشی، تفریحی و گردشگری نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رجحانی ادامه داد: در خصوص دشت قزوین، طرح‌های تفصیلی شهرها، آبرسانی به ۹۶ روستا، توسعه فیبر نوری، اولین شهرک تولید محتوی و در نهایت طرح بازار آب طی یک سال و نیم گذشته اقدامات قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار