زمان واگذاری زمین‌های طرح ملی مسکن در خراسان‌رضوی اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تلاش می‌کنیم در بهمن ماه امسال زمین‌های طرح ملی مسکن در مشهد به متقاضیان واگذار شود.

عباس یوسف‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: باتوجه‌به اینکه دو هفته‌ای است سامانه نهضت برای متقاضیان کل استان باز شده، ثبت‌نام‌ها و اصلاح اطلاعات در حال انجام است.

او افزود: از تعداد ۲۹۲ هزار نفری که واجد شرایط اولیه بودند، حدود ۱۱۷ هزار نفر واجد شرایط ثانویه شدند و در حال تکمیل مدارک هستند. در کل استان ۱۴۲ هزار واحد تا امروز تأمین زمین و مراحل قانونی آن طی شده و همچنین ۸۷ هزار مورد نیز عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم در دهه فجر بتوانیم سرعت واگذاری و قرعه‌کشی‌ها را افزایش دهیم و تا ۴۰ هزار واحد را در مشهد و استان واگذار کنیم.

یوسف‌زاده بیان کرد: آنچه امروز اتفاق افتاده این است که حدود ۴۰ هزار واحد در استان تحویل داده شده است. همچنین ۳۰ هزار متقاضی برای شهر مشهد داریم که امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت گرفته است، مجوز‌های واگذاری آن را دریافت کنیم و بتوانیم در این ماه خبر خوبی را به متقاضیان مشهدی بدهیم.

او تصریح کرد: در شهر‌های گلبهار و بینالود تغییری در واگذاری‌ها ایجاد کرده‌ایم تا شرایط برای همه متقاضیان یکسان باشد. همچنین، در بینالود زمین‌ها به‌صورت ویلایی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین درباره آخرین وضعیت گود‌های ناایمن شهر مشهد تاکید کرد: تعدادی گود ناایمن در مشهد شناسایی شده و با شهرداری نیز مکاتباتی صورت گرفته است.

یوسف‌زاده اظهار کرد: باید برای گود‌هایی که مدت اعتبار سازه نگهبان آن به پایان رسیده است، تمهیداتی اندیشیده شود؛ بنابراین امیدواریم با همکاری شهرداری گود‌های ناامین تعیین تکلیف شوند تا حادثه‌ای برای کسی پیش نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار