افزایش ۲۹ درصدی جابجایی کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری جابجایی کالا از پایانه مرزی بیله سوار ۲۹ درصد افزایش یافته است.

کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و گفت: این میزان کالا توسط ۵۸ هزار و ۸۱۶ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیله سوار جابجا شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۵۸ هزار و ۸۱۶ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیله سوار جابجا شده اند افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱ میلیون تن کالا از مرز بیله سوار جابجا شده بود در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۲۹ درصدی را شاهد هستیم.

وثوقی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۳۸۲ هزارو ۹۵۴ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده تصریح کرد: این میزان کالا توسط ۱۷ هزارو ۴۶۲ دستگاه ناوگان صادر شده است.

او در این مدت واردات ۱۲ هزار و ۸۲۱ تن کالا را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شد و اظهار کرد: این میزان کالا توسط ۶۲۹ دستگاه ناوگان وارد مرز بیله سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در ۱۰ ماهه گذشته از افزایش ۴۳ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و افزود: در مدت یاد شده ۵۶۱ هزارو ۵۷۴ تن کالا توسط ۲۵ هزارو ۲۷۵ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی عمده کالا‌های ترانزیت خروجی را آب معدنی، سیمان، لاستیک، انواع قیر، ورق آهنی، سنگ‌های ساختمانی و کاشی برشمرد و گفت: ۶۳ درصد از کالا‌ها توسط کامیون‌های ایرانی، ۳۲ درصد توسط کامیون آذری و ۵ درصد نیز توسط کامیون‌های ترکیه و سایر ملیت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

او با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۳۳۷ هزار تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۴۵۰ دستگاه کامیون بصورت ترانزیت وارد مرز بیله سوار شده افزود: عمده کالا‌های ترانزیت ورودی شامل گازوئیل، بنزین، عدس، نوشابه و کودشیمیایی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.