صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دست‌بافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، بهره‌برداری ۶ بنای تاریخی را به منظور جذب سرمایه گذار به مزایده می‌گذارد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ۶ بنای تاریخی کرمان به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: این مجموعه بناها، شامل خانه اوشیدری، باغ هرندی، ارگ راین، کارخانه حناسایی، عمارت موسی‌خانی و خانه فخر راور در استان کرمان می‌شود.

او به کاربری این بنا‌های تاریخی اشاره کرد و افزود: خانه اوشیدری تجاری، پذیرایی و هنری، باغ هرندی شامل گاوگرد و اتاق‌های جانبی و خانه قراچه داغی هم پذیرایی، اقامتی (بوم گردی) و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان داشت: کاربری پیشنهاد شده برای کارخانه حناسایی، فرهنگی و کارگاهی، ارگ راین شامل عمارت حاکم‌نشین، چهار انبار و زمین پشت انبار مشمول کاربری علمی، پژوهشی، پذیرایی و اقامتی و عمارت موسی‌خانی نیز کاربری فرهنگی، هنری و پذیرایی است.

او تصریح کرد: خانه فخری راور نیز کاربری پذیرایی، فرهنگی و کارگاهی خواهد داشت.

فعالی بیان کرد: صندوق احیا در نظر دارد تا این بنا‌ها را براساس مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www. setadiran. ir و طی تشریفات مزایده به اشخاص (حقیقی و حقوقی) واجد شرایط واگذار کند.

او تصریح کرد: تمام مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده‌گران و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازگشایی پاکت‌ها، از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www. setadiran. ir انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار