عبدالسلام حنفی:

آمار زیاد اعتیاد نتیجه حضور بیست ساله اشغالگران است

در مراسم افتتاحیه مرکز ۵ هزار بستر درمان معتادان در کابل عبدالسلام حنفی اعلام کرد آمار زیاد اعتیاد در افغانستان نتیجه حضور بیست ساله اشغالگران است.

مراسم افتتاحیه مرکز ۵ هزار بستر درمان معتادان به نام آغوش از سوی وزارت امور داخله با اشتراک تعدادی از مقامات ارشد طالبان، نمایندگان اداره مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد و نمایندگان سفارت‌های ترکیه، پاکستان، چین و شماری از کشورهای دیگر در کابل برگزار شد.

طی این مراسم مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا طالبان گفت که رقم بلند معتادان مواد مخدر نتیجه موجودیت اشغالگران در بیست سال گذشته در افغانستان است.

معاون اداری ریاست الوزرا راه‌اندازی این مرکز را اقدامی بی‌سابقه خواند و از جامعه جهانی در این زمینه کمک خواست؛ ساخت این مرکز ۵ هزار تختخوابی برای معتادان به مواد مخدر ۷۵ میلیون افغانی هزینه داشته که از بودجه دولت تأمین شده است.

به گفته مسئولان، هدف اصلی این مرکز جمع آوری معتادان، درمان آنها، کاهش مرگ و میر معتادان به مواد مخدر، کاهش تعداد معتادان در کشور و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به معتادان است.

ملا عبدالحق، معین وزارت داخله در جریان افتتاح این مرکز گفت که پس از روی کار آمدن طالبان تاکنون حدود ۷۵ هزار معتاد به مواد مخدر درمان شده‌اند.

وی افزوده که در این اواخر بیش از ۱۶ هزار معتاد به مواد مخدر از نقاط مختلف کشور جمع آوری شده است که از این میان ۵ هزار آن مربوط ولایت کابل می‌باشد؛ به گفته وی در یک سال گذشته ۴۵۰۰ قاچاقچی مواد مخدر و فروشندگان دستگیر و تحویل قانون شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار