رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با نفوذ سامانه بارشی و وزش باد نسبتا شدید از عصر امروز شاهد بارش برف و وقوع کولاک به خصوص در گردنه‌ها و ارتفاعات استان خواهیم بود.

صونا صرفی رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان قسمتی ابری است که از بعدازظهر بر پوشش ابرها افزوده می شود و سامانه بارشی نیز از عصر امروز تا اوایل صبح فردا در استان فعالیت می کند.

وی یادآور شد: میزان بارش این سامانه، خفیف است اما به دلیل همراهی آن با وزش باد شدید، شاهد وقوع کولاک در مسیرهای کوهستانی، ارتفاعات و آزادراه زنجان - قزوین خواهیم بود.

صرفی با تاکید بر اینکه هموطنان برای تردد در مسیرهای کوهستانی استان، زنجیرچرخ و دیگر تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند، اظهار کرد: دمای هوای استان نیز تا صبح شنبه هفته آینده کاهشی است و از روز یکشنبه با افزایش نسبی همراه خواهد بود.

صرفی تصرح کرد: دمای هوا در شهر زنجان هم اکنون منفی چهار درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

وی با بیان میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان منفی چهار و هشت درجه، خرمدره منفی یک و پنج درجه، ابهر صفر و هفت درجه، آببر پنج و ۱۴ درجه، سلطانیه منفی یک و ۶ درجه، قیدار منفی چهار و یک درجه و ماهنشان یک و ۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: هواشناسی ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.