رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ۲۷ طرح شامل ۱۵ طرح عمرانی و ۱۲ طرح اشتغالزایی در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

سید ابوالفضل وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اعتبار ۱۵۷ میلیارد تومانی طرح‌های کشاورزی در استان گفت: از این مبلغ، ۱۶ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۱۴۱ میلیارد تومان آورده خصوصی است که منجر به اشتغالزایی ۵۳ نفر به صورت مستقیم و بهره مندی ۲۲۳ خانوار شده است.

او طرح‌های عمرانی را شامل ۱۵ طرح آبیاری تحت فشار در ۱۱۷ هکتار، آبیاری کم فشار در ۹۹۳ هکتار، احیا و مرمت قنوات، احداث استخر تنظیمی آب کشاورزی، احداث کانال‌های آبیاری عمومی عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تأکید کرد که برای این طرح‌ها ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۶ میلیارد تومان آن دولتی و سه میلیارد تومان هم از بخش خصوصی است.

وکیلی طرح‌های اشتغالزایی را شامل ۱۲ مورد خواند و اظهار داشت: احداث واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، بز مورسیا، بز سانن و پرورش شتر از این طرح هاست. همچنین قرار است طرح کشت مکانیزه نشا، احداث گلخانه سبزی و صیفی جات، احداث آزمایشگاه نمونه خوراک، احداث واحد بسته بندی سبزیجات و احداث ترمینال ضبط پسته به بهره برداری برسد.

او اعتبار این طرح‌ها را ۱۳۸ میلیارد تومان عنوان کرد که ۶۵ میلیارد تومان آن تسهیلات و ۷۳ میلیارد تومان هم آورده شخصی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار