جنبش مقاومت اسلامی حماس افتتاح سفارت چاد در فلسطین اشغالی را به شدت محکوم کرد و آن را مایه تاسف خواند.

جنبش حماس امروز پنجشنبه طی بیانیه‌ای تاکید کرد که افتتاح سفارت چاد در اراضی اشغالی خروج از موضع آفریقا در مخالفت با استعمار و حمایت از مبارزه ملت فلسطین برای رسیدن به آزادی و حق تعیین سرنوشت خود با نابودی آخرین استعمار باقی مانده در عصر حاضر است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس ضمن تاکید مجدد بر مخالفت قاطع با تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، خواستار تجدیدنظر فوری چاد در این تصمیم خود که مغایر با موضع اصیل و همیشگی ملت چاد در حمایت از فلسطین و قضیه عادلانه آن است، شد.

شورای اجرایی اتحادیه آفریقا در نشست اکتبر ۲۰۲۱ تصمیم گیری درباره اقدام موسی فکی، رئیس کمیسیون این اتحادیه مبنی بر اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخت. در آغاز ماه اوت ۲۰۲۲، الجزایر، تونس، مصر، لیبی و موریتانی علاوه بر جمهوری کومور رسماً به پذیرش اعتبارنامه رژیم اشغالگر قدس به عنوان عضو ناظر اتحادیه توسط رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا اعتراض کردند.

اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا همچنین مورد انتقاد سفارتخانه‌های پادشاهی اردن، کویت، قطر، فلسطین، یمن و هیئت اتحادیه عرب که در کشور‌های آفریقایی مستقر هستند، قرار گرفت.

«محمد دیبی» رئیس جمهوری چاد که به اراضی اشغالی سفر کرده است، امروز با تدابیر شدید امنیتی نیرو‌های اسرائیلی به مدت ۱۵ دقیقه در مسجد الاقصی حضور داشت.

او امروز سفارت این کشور را در تل‌آویو افتتاح کرد. اسرائیل و چاد به مدت ۵۰ سال در وضعیت قطع روابط بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار