درخواست قانونگذاران آمریکایی برای انتشار اسناد مربوط به حمله هکر‌های روس

هکر‌های روسی متهم به حمله به آزمایشگاه هسته‌ای آمریکا در تابستان سال گذشته شده اند.

قانونگذاران آمریکایی خواستار ارائه اسناد مربوط به حمله سایبری روسیه به آزمایشگاه هسته‌ای این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذاران آمریکایی امروز (چهارشنبه) از وزارت انرژی این کشور خواستند اسناد مربوط به حمله هکر‌های روس به آزمایشگاه هسته‌ای آمریکا در سال گذشته میلادی را منتشر کنند. این درخواست پس از آن مطرح می‌شود که گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد گروه هکری روس به نام"رودخانه سرد" (Cold River) یکی از آزمایشگاه‌های هسته‌ای ملی آمریکا را در تابستان گذشته هدف قرار داد.

جیمز کومر و فرانک لوکاس، از قانونگذاران برجسته آمریکایی در بیانیه مشترک در این باره اعلام کردند: اگرچه مشخص نیست این حمله هکری با موفقیت انجام شده باشد، اما این مسئله نشان دهنده خطر هشدار آمیز درباره تلاش‌های دشمنان کشور برای هدف قرار دادن مراکز حساس علمی و تحقیقاتی ملی ماست.

وزارت انرژی آمریکا و نیز وزارت خارجه روسیه پاسخی به سوالات ارائه شده خبرگزاری رویترز در این زمینه ارائه نکردند.

پیش‌تر روسیه واکنش تندی به گزارش رسانه‌ها درباره حمله سایبری گروه‌های طرفدار این کشور به زیرساخت‌های آمریکا نشان داده و اعلام کرده بود این اقدامات در جهت جنگ روانی ضدروسی است.

گروه هکری رودخانه سرد متهم به تشدید حملات سایبری خود همزمان با آغاز جنگ اوکراین شده است. هفته گذشته مقامات انگلیسی اقدام به صدور هشداری درباره این گروه کرده و اعلام نمودند هکر‌های رودخانه سرد پشت پرده تلاش‌ها برای جاسوسی بوده و می‌کوشند دولت ها، سیاسیون، مراکز علمی، دفاعی، روزنامه‌ها و فعالان را هدف قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار