فرماندار شهرستان ایرانشهر گفت: نسل جدید نباید فقط با تعداد شهیدان آشنا شود، بلکه آشنایی با سیره شهیدان و شناخت دقیق از سبک زندگی آن‌ها نیز ضروری است.

شعبانی در مراسم یادواره شهیدان والامقام سلیمانی و میرحسینی با تاکید بر ضرورت تبیین سیره شهیدان برای جوانان و نوجوانانی که دوران جنگ و جبهه را درک نکردند گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: "تکراری کردن یادواره‌های شهیدان اصلا مورد قبول نیست، نباید صوری و ظاهری باشد و در یادواره‌ها به یک سخنران، ذکر مصیبت و شعر اکتفا کنیم".

حجت الاسلام والمسلمین بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر نیز در این مراسم گفت: جا ماندن از غافله شهیدان باعث حسرت است و کمال عبودیت به برکت شهادت حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: مقام شهید و شهادت مقام تاثر و تاسف نیست، بلکه مقام حسرت و غبطه است.

وی افزود: کسانی که از غافله شهیدان جا ماندند، زمانی که این موضوع را به یاد می‌آورند، حسرت می‌خورند پس شهادت مقام تاثر و تاسف نیست بلکه حسرت و آرزو است.

‌این مقام مسئول تصریح کرد: کمال عبودیت به برکت شهادت حاصل می‌شود.

همچنین در این مراسم شهرکی معاون اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این انقلاب به دست جوانان سپرده شده و آنان در تمام زمینه‌ها درحال درخشش هستند، افزود: در  طول هشت سال دفاع مقدس امکانات و تجهیزات زیادی توسط ۳۸ کشور به صدام خبیث واگذار شد، اما خون همین شهدا اجازه واگذاری یک وجب خاک را نداده بود.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام بدون امکانات به جنگ رفتند و دلیرانه جنگیدند تا ما در آرامش باشیم پس باید این روز و دهه فجر را با جان و دل گرامی بداریم و قدردان شهدا و خانواده آن‌ها باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار