در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کسب رتبه ۵۳ دنیا در زمینه نوآوری و ایجاد ۴۱۰۰۰ شغل دانش‌بنیان جدید بعد از انقلاب اسلامی

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در حال حاضر  ۲۷۲ مرکز رشد واحد‌های فناور افزایش یافته که ۳۶ مجوز اولیه این مراکز صادر شده است.

علی خیر الدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: شاید مناسب‌ترین شاخص برای عملکرد کشور در خصوص فناوری و نوآوری، مقایسه شاخص جهانی نوآوری در چند سال اخیر باشد که نشان از ارتقای  جایگاه ایران از جایگاه ۱۲۰ در سال ۱۳۹۳ به جایگاه ۵۳ در سال ۱۴۰۱ است.

به گفته وی بازنگری آیین‌نامه تاسیس و راه‌اندازی پارک علم و فناوری،  دستورالعمل ایجاد پردیس‌های علم و فناوری،   تدوین و ابلاغ آیین‌نامه مرکز کارآفرینی و نوآوری، بازنگری آیین‌نامه اراضی پارک‌های علم و فناوری، تدوین اساسنامه سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون جهش،  تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه شناسایی و توسعه پهنه‌های علم و فناوری بخشی از اقدامات در زمینه توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در وزارت علوم است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: در راستای تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌های مراکز فناوری، معاونت فناوری وزارت علوم اقدام به صدور مجوز اولیه نموده که موجب رشد مراکز مختلف شده است.

او بیان کرد: تعداد پارک‌های علم و فناوری به ۵۴ پارک افزایش پیدا کرده است و تعداد پردیس‌های علم و فناوری به ۳۴ پردیس با همکاری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است که  ۳۲ مجوز اولیه پردیس علم و فناوری صادر شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: در حال حاضر  ۲۷۲ مرکز رشد واحد‌های فناور افزایش داشته که ۳۶ مجوز اولیه مرکز رشد واحد‌های فناورصادر شده و تعداد اشتغال ایجاد شده در مراکز فناوری از رشد ۵۰ درصدی برخوردار شده به طوری که ۴۱۰۰۰ شغل دانش‌بنیان جدید در یکسال گذشته و در دولت سیزدهم در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور ایجاد شده است.

به گفته او در حال حاضر  ۸ مجوز پردیس و دهکده کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی صادر و طرح فرصت فناورانه برای استقرار شرکت‌های مستقر درپارک‌های علم و فناوری در سایر استان‌ها تدوین شده است.

او گفت: ارزیابی ۹۰۰ واحد فناور و دانش‌بنیان توسط پارک‌های علم و فناوری به عنوان شرکت دانش‌بنیان نوع ۳، انجام شده و ۳۰ درصد از کل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که ۲۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان بوده، در پارک‌های علم و فناوری وزارت  علوم مستقر شده اند.

برچسب ها: دانش بنیان ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار